lillian och reidar
HBK Medlem
Sv: Husbilsbrand i Ystad..
Jag menar att avståndet är avgörande i ett skarpt läge står man 1 meter i mellan bilarna kan detta vid en hastig flyckt med familjen bli avgörande.
Jag upprepar mig gärna avståndet bör vara minst 3- 4 meter var du än befinner dig i Sverige eller utomlands.
Avgörandet är bara ditt.
2179
Ja du så kan man se det det får stå för dig.Risk och sannolikhet ska bedömas vid varje enskilt tillfälle. Om min granne sitter utanför husbilen, onykter, leker med värmeljus och servetter då är sannolikheten för att det ska hända något större än om min granne sitter utanför husbilen, nykter och läser en tidning.
Det är alltid risk att öppen eld ska sprida sig.
Sannolikheten för att jag ska bli drabbad beror på mycket, allt från att jag ligger utslagen i sängen, utan släckare i bilen till att jag sitter nykter bakom ratten, släckaren i närheten och nycklarna i tändningslåset, inga hinder för utkörning.
Är det någon som blivit omkörd på E4an vid Ljungby - där kan vi prata om risk och sannolikhet är mycket hög. Ändå kör vi den vägen med våra husbilar.
Risk och sårbarhetsanalys vid varje enskilt tillfälle. Det är vi skyldiga, både oss själva och omgivningen.
Jag menar att avståndet är avgörande i ett skarpt läge står man 1 meter i mellan bilarna kan detta vid en hastig flyckt med familjen bli avgörande.
Jag upprepar mig gärna avståndet bör vara minst 3- 4 meter var du än befinner dig i Sverige eller utomlands.
Avgörandet är bara ditt.
2179
Senast ändrad: