Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Här ser man lite av problematiken när en bil brinner, som det ser ut på bilden är det WW buss, den står parkerad på rätt sätt som det ser ut. Var skulle den stått om inte på en parkering eller...
HBK driver inga campingplatser!
Där kan den inte stå för bövelen! Den måste självklart in på en camping så den kan ha ett säkerhetsavstånd på 4-6 meter!
Med vänlig hälsning
Johan
Sergeant of Arms, SCR
..................... dom som inte begriper det eller inte vill taga det till sig en tankeställare, det är nyttig övning, jag garanterar jag har prövat,
Det är du inte ensam om och att ta det som intäkt för att 4 meter skulle vara ett säkert avstånd om det skulle brinna är trams.
Det absolut viktigaste vid en brand är att se till att komma ifrån platsen så fort som möjligt. Tyvärr är det ett stort problem för husvagnar som man "spikat" fast på campingplatser, det borde vi väl i vart fall vara överens om.
Det är du inte ensam om och att ta det som intäkt för att 4 meter skulle vara ett säkert avstånd om det skulle brinna är trams.
Det absolut viktigaste vid en brand är att se till att komma ifrån platsen så fort som möjligt. Tyvärr är det ett stort problem för husvagnar som man "spikat" fast på campingplatser, det borde vi väl i vart fall vara överens om.
Hej igen jag håller med Gunnar att 4 meter inte räcker vid en fullt utvecklad brand så att din bil klarar sig utan skador.Det viktigaste, enligt min mening, är att förebygga brandorsaker, därefter öva släckning och vid eventuell brand snabbt kunna vidta släckåtgärder(snabb insats kan vara skillnaden mellan tillbud och katastrof). Då behöver varken vi eller grannen oroa sig utan sova gott.
Sen är det säkert så, precis Jankro skriver, att vill vi inte ta några risker så skall vi bara stå på camping/ställplats utan att förflytta oss, men hur kul är det.
förbudsivrarna är i farten igen ;-(
...ingen vin till maten, ingen kall öl i skuggan.....då kan bilen börja brinna !!!