Tommy Glader
HBK Medlem
Jag läser dina inlägg med glädje, du skriver så fint om dina förehavanden, tack Gösta!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag läser dina inlägg med glädje, du skriver så fint om dina förehavanden, tack Gösta!
Hej Gösta ska du åka söderut i år jag stannar nog hemma i vinter hoppas att man kan åka nästa höst när man blivit vaccinerad trevligt att läsa dina inlägg
Jag instämmer helt i dettaJag läser dina inlägg med glädje, du skriver så fint om dina förehavanden, tack Gösta!
Jag skulle vilja uttrycka stor tacksamhet för det Du gör Gösta. Dina berättelser skrivna med den speciella personliga stilen är några av riktig intressanta stunder när man surfar. Dessutom bifogar Du fina foton... som t.ex. den här foton som har ypperligt komposition.Dag 103 onsdag.
Idag går vi "Maltes Stig" runt Rödberget, i Saltkällan i Munkedals kommun.
Malte är en man som flyttade hit för ca 30 år sedan. Han och några andra startade en Intresseförening och gjorde iordning en gångväg runt Rödberget, som är en halvö mellan Örekilsälven och Saltkällefjorden. Själva stigen är ungefär fem km lång.
Om man åker E 6:an så tar man av vid avfart Saltkällan och kör in på rastplatsen. Så kan man går därifrån.
Det är ca 2,5 km ifrån Lotties fritidshus till stigen. Så en promenad blir ungefär en mil.
Vid "Nisses plats" går vi uppför de ca 70 trappstegen till den iordningsställda utkiksplatsen. Här ser vi ut över Gullmansfjorden ända bort till Bornö.
Bild ifrån telefon.
Visa bilaga 199832
Vi fortsätter, efter medhavd fm-fika.
Vi letar efter kantareller. Så småningom hittar vi några stycken. Som får bli en liten förrätt till lunchen.
Efter två timmar börjar jag få ont i mitt högerben. Så vi vänder hemåt.
På em blir det lite tomtarbeten, läser några sidor i min bok samt surfar något. Tar det ganska lugnt. Lottie rensar ogräs och beskär ett äppelträd.
Ser lite TV på laptopen på kvällen. Tillsammans med ost, kex och vin.
Startade ej bilen.
Dag 104 torsdag.
Idag blev det en slö dag. Det regnar lite, så är inne den största delen av dagen. På em uppehållsväder. Tar upp lite saker till bilen. Det är alltid saker som skall transporteras mellan de olika bostäderna eller mitt förråd i Farsta.
Det händer inte så mycket.
Vi planerar att lämna fritidshuset på lördag morgon.
Körde inget idag heller.
Jag tror inget av de "vanliga" elcykel fabrikaten klarat sig utan problem, det som kan vara viktigt är som med husbilar, servicen och förhållandet man har med verkstad när fel uppstår.
Just batteriproblem kan du kolla på hos batteridoktorn, det finns många timmar att kolla på.
batteridoktorn - Sök på Google
Vikten på cykeln, är det med batteriet? Om det är så, ta ur det innan du stoppar in i garaget så blir det lättare.