• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyhet! Forumet uppgraderat

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hade lite jobb att få rätt på dagens inlägg. Knepigt få in bilderna. Saknar möjligheten att markera flera bilder för inlägg samtidigt.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Det kan vara så att jag missförstår frågeställningen, men har du inte efter "lägg in alla" som miniatyr eller full storlek?
Samt vid varje bild valet mellan miniatyr och full storlek.

Visa bilaga 188847
Jo när jag kommer så långt finns den valmöjligheten men när jag väljer bilder kan jag bara välja en åt gången. Tidigare kunde jag markera flera bilder innan jag tryckte klar och de laddades upp.
 

LPer

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
25403
Medlemskap
2023
Varför får jag "huvudet" delvis på engelska?
(Hem, Forum, Senaste nytt, Benefits, Stopovers, More…)
HBKF2.JPG
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Det skall inte finnas några engelska uttryck i vårt forum.
Tack för att du meddelade detta, åtgärdas snarast.
Hittad du flera så skriv här så fixar vi det.

Tillägg: Best answers skall nu vara Bästa svar.
Nu helt plötsligt finns det många engelska uttryck.
 

Bilagor

  • F31F775A-AC45-4891-B99A-16FB739E8482.png
    F31F775A-AC45-4891-B99A-16FB739E8482.png
    521 KB · Visningar: 11

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det är skillnad på att klicka på Lägg till bild i skrivrutans menyrad och att klicka på Gemet/Bifoga bilder under själva skrivrutan. I första fallet kunde jag bara lägga till en bild åt gången medan jag kunde markera och bifoga flera bilder i det andra fallet. Gemet är alltså enklare om flera bilder skall bifogas samtidigt.

En lustig sak är att min text jag just skrivit ligger kvar i skrivrutan efter att jag postat mitt inlägg.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det är skillnad på att klicka på Lägg till bild i skrivrutans menyrad och att klicka på Gemet/Bifoga bilder under själva skrivrutan. I första fallet kunde jag bara lägga till en bild åt gången medan jag kunde markera och bifoga flera bilder i det andra fallet. Gemet är alltså enklare om flera bilder skall bifogas samtidigt.

En lustig sak är att min text jag just skrivit ligger kvar i skrivrutan efter att jag postat mitt inlägg.
Tack, jag har sett det också - felanmäls ..
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
@Los Suecos, frälsningen finns där fortfarande men är uppflyttat till huvumenyn. :)
Tryck på Senaste Nytt uppe i blå raden så visas en lista med senaste inlägg, om du scrollar ner i den och tycker att för få inlägg visas så tittar du lite åt höger så finns en knapp "visa flera..."
Visa bilaga 188794
Visa bilaga 188795

@Lena & Arvid, den blå pricken finns inte längre, däremot så visas fortfarande trådrubriken med fetare text om det finns nya olästa inlägg i tråden

Hej!
Jag vill börja med att säga: Vilket jobb ni gör! Stort tack, och all respekt för all tid ni lägger ner på detta;)

Jag har också en fråga.... Jag kan inte finna knappen "visa flera" under menyn "Senaste nytt". Knappen återfinns under "Senaste filer", och då expanderar man ju endast den rubriken, och inte senaste nytt rubriken... Se bifogad bild.

//Jocke
 

Bilagor

  • InkedScreenshot_2020-02-11 Senaste nytt_LI.jpg
    InkedScreenshot_2020-02-11 Senaste nytt_LI.jpg
    842,4 KB · Visningar: 5
F

F.d. 14324

Guest
@Livibil, efter att jag läst Michaels inlägg tror jag att min pollett ramlat ner.
Om du anvämder kuvertet i menyraden så kan man länka till en bild via bildadress, eller ladda upp bilder styckevis.
Om man istället använder gemet/Bifoga filer under textrutan ska det gå bra att välja fler bilder för gemensam uppladdning.
Hoppad det hjälper. :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
@Adde09
Kan inte öppna husbilsplatser helt får bara upp kartan men inga markerade platser. Vad är refresh F5 och hur gör man har en Samsung mobil.
Refresh F5 kan du göra på en laptop/stationär dator (Windows) om du har webbläsaren startad. Genom att trycka på tangent F5, eller ännu bättre, Ctrl + F5. Då rensas webbläsarens sk cache (temporärt minne som webbläsaren använder, har kan ligga gamla "cachade" webbsidor eller delar därav. Använder webbläsaren för att starta snabbare. Men inte så bra när webbsidorna ändras).

Kör du i stället en smarttelefon eller platta måste du gå in i den mobila enhetens webbläsares inställningar för att rensa cache minnet. Jag har skrivit om hur man gör det för Chrome i en mobil enhet Android (t ex Samsung som du har). Vänta bara lite ska jag hämta fram det jag skrivit i en annan tråd ... :)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.257
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Skärmklipp.JPG

Är det inte konstig ordning på trådarna i denna vy? Forumet uppgraderat kommer på rad två trots att den fick ett inlägg 20 minuter efter tråden Göstas höst... på första raden.
 
Senast ändrad:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Kan inte öppna husbilsplatser helt får bara upp kartan men inga markerade platser. Vad är refresh F5 och hur gör man har en Samsung mobil.

Janne
Här kommer en länk till det inlägg jag pratade om i inlägg 53 ovan: Husbilsplatser
För säkerhets skull, här är en kopia av en del av det inlägget:

Kör du i stället t ex Chrome på en mobil enhet (platta, smarttelefon), klicka på de 3 prickarna högst uppe till höger, välj Inställningar, välj Sekretess, välj Rensa webbinformation, bocka för Webbhistorik och Cachade bilder och filer, kicka på knappen Rensa data. I nästa vy, se till att husbilsklubben.se är förbockad, klicka på rensa igen.
Stäng Chrome, starta igen gå in på HBK (loggga in om du inte är "alltid påloggad"), och prova att gå in på HBP /HBK Husbilsplatser.
Puh.

Har du en annan webbläsare finns motsvarande inställningar i denna. (Cache är viktigast att rensa, temporära minnen där webbläsaren lagrar data för att kunna svara snabbare).
 

Adde09

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
3098
Medlemskap
2024
Här kommer en länk till det inlägg jag pratade om i inlägg 53 ovan: Husbilsplatser
För säkerhets skull, här är en kopia av en del av det inlägget:

Kör du i stället t ex Chrome på en mobil enhet (platta, smarttelefon), klicka på de 3 prickarna högst uppe till höger, välj Inställningar, välj Sekretess, välj Rensa webbinformation, bocka för Webbhistorik och Cachade bilder och filer, kicka på knappen Rensa data. I nästa vy, se till att husbilsklubben.se är förbockad, klicka på rensa igen.
Stäng Chrome, starta igen gå in på HBK (loggga in om du inte är "alltid påloggad"), och prova att gå in på HBP /HBK Husbilsplatser.
Puh.

Har du en annan webbläsare finns motsvarande inställningar i denna. (Cache är viktigast att rensa, temporära minnen där webbläsaren lagrar data för att kunna svara snabbare).
Stort tack.
Janne
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Fungerar det nu? Kanske även starta om telefonen efter rensningen för att ordentligt börja om?
 
F

F.d. 4220

Guest
En lustig sak är att min text jag just skrivit ligger kvar i skrivrutan efter att jag postat mitt inlägg.

Forumet sparar ett utkast på inlägget automatiskt. När det är postat så tas den bort. Men det kan ta en liten stund, så ibland ligger det kvar som ett "spökinlägg".
Men det är därför det var borta efter en stund.
 

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Forumet har blivit mycket sämre när inte senaste inlägget i en tråd kommer överst! Vet inte hur jag ska komma förbi det, hopplöst när man ska bläddra sig fram i tråde. Det gamla forumet var mycket bättre.
 
Toppen