• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyhet! Forumet uppgraderat

D

Deleted member 11118

Guest
Forumet har blivit mycket sämre när inte senaste inlägget i en tråd kommer överst! Vet inte hur jag ska komma förbi det, hopplöst när man ska bläddra sig fram i tråde. Det gamla forumet var mycket bättre.

Tråkigt du skall uppfatta det som sämre, det var tvunget att uppdatera av många anledningar, en stor anledningen var säkerheten. Det går aldrig göra alla 100% nöjda. Det är något som alltid försvinner när man gör en uppdatering. Kolla på Senaste inlägg om det kan vara något för dej, annars får du precis som vi som jobbar med detta lära oss något nytt, inte alltid så lätt men det brukar bli bra efter några veckor när man vant sig.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
I ”Senaste nytt” saknar jag längst ner ”Visa flera”. Just nu får jag bara upp ca 15 trådar. Kan min önskan fixas, eller är det någon inställning jag behöver göra? 7BA185D1-CBBF-4AC6-830E-57ED642BC1F6.png
 
Senast ändrad:
F

F.d. 4220

Guest
Klickar du på en fet länk hamnar du på det första olästa.
Far du redan läst alla inlägg, kan du klicka på datumet till höger där det står när senaste inlägget gjordes.
Då kommer du direkt till sista inlägget.

Edit: det var svar på @nica s inlägg
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
En variant för att få fram senaste inlägg, både olästa och lästa, många många, är den här vägen:

A Klicka på Senaste nytt i blå listen

Anteckning 2020-02-11 155940.jpg

B. Läs det du vill, scrolla ner - klicka på Visa flera:

Anteckning 2020-02-11 160025.jpg

C. Här ser du att jag får upp 5 sidor (1) med senaste inlägg. Att jag får upp även lästa inlägg (bra om man letar efter något man redan läst) beror på det jag gjort du ser till höger i bilden:

Anteckning 2020-02-11 160324.jpg

Klicka på Filter (2)
Klicka ur bocken vid Olästa inlägg och klicka i bocken vis Spara som standard (3)
(inga bockar här, det har ju jag fixat tidigare)
Klicka på knappen Filter (4) så sparas inställningen.

Nästa gång går in på detta sätt så får du alla senaste inlägg, bra många, lästa och olästa.
I fortsättningen kan jag gå en snabbare väg:

Anteckning 2020-02-11 160429.jpg

Min webbläsare startat på Forum (har ställt in den så). Men, startar du med t ex Hem, klicka på Forum och sedan på Olästa inlägg (heller välj direkt i dropdown-listen till blå meny Forum). Så, från start Chrome till fiull lista Senaste inlägg har jag bara ett klick/val att göra :)
 
F

Frudden

Guest
Det enda jag saknar i listan med trådar är en tydlig markering på de trådar som jag har skrivit inlägg i.
Hoppas att det finns snart.

// Fredrik W
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
En variant för att få fram senaste inlägg, både olästa och lästa, många många, är den här vägen:

A Klicka på Senaste nytt i blå listen

Visa bilaga 188929

B. Läs det du vill, scrolla ner - klicka på Visa flera:

Visa bilaga 188930

C. Här ser du att jag får upp 5 sidor (1) med senaste inlägg. Att jag får upp även lästa inlägg (bra om man letar efter något man redan läst) beror på det jag gjort du ser till höger i bilden:

Visa bilaga 188931

Klicka på Filter (2)
Klicka ur bocken vid Olästa inlägg och klicka i bocken vis Spara som standard (3)
(inga bockar här, det har ju jag fixat tidigare)
Klicka på knappen Filter (4) så sparas inställningen.

Nästa gång går in på detta sätt så får du alla senaste inlägg, bra många, lästa och olästa.
I fortsättningen kan jag gå en snabbare väg:

Visa bilaga 188932

Min webbläsare startat på Forum (har ställt in den så). Men, startar du med t ex Hem, klicka på Forum och sedan på Olästa inlägg (heller välj direkt i dropdown-listen till blå meny Forum). Så, från start Chrome till fiull lista Senaste inlägg har jag bara ett klick/val att göra :)

Hej igen!
Jag tror att Thomas är inne på samma frågeställning som jag... I inlägg nr 51 beskrev även jag att vi saknar knappen "visa flera" Under senaste inlägg...
Screenshot_2020-02-11 Nyhet - Forumet uppgraderat.png

//Jocke
 
F

F.d. 4220

Guest
@Frudden Om du tittar i listan över inlägg, så ser du din avatar nere till höger i trådstartarens bild. Ser du den, har du gjort inlägg i den tråden.
I bilden nedan har jag svarat i ett par trådar - två av dem har jag dessutom startat:
Capture.PNG

@Ewa & Jocke @ThomasA Jag har letat efter någon inställning för det, men inte hittat någon. Kan ni testa att logga in med en annan webbläsare, eller använda Privat läge för att testa. Det kan vara cachningsproblem.
Det kan också vara så att inställningen är kopplad till något annat - och jag har bara inte hittat det än. Men testa gärna om det ser bättre ut i privat läge eller annan webbläsare först.
 
Senast redigerad av en moderator:

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det enda jag saknar i listan med trådar är en tydlig markering på de trådar som jag har skrivit inlägg i.
Hoppas att det finns snart.

// Fredrik W
Prova att klicka på din avatar till höger i blå listen, välj "Ditt material". Är det det du menar?

Anteckning 2020-02-11 165343.jpg

Om inte, som STACT skriver (vi skrev samtidigt) i inlägget ovan. Med bild:

Anteckning 2020-02-11 165907.jpg
 

FruHaga

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
17101
Medlemskap
2022
Jag har bläddat slumpartat fram och tillbaka i På Spåret och kunde inte hitta några saknade bilder. (dock har jag inte kollat av alla sidor...)
Kan du posta en länk till ett inlägg där bilden saknas?

mvh jocke
I denna tråd får jag inte se bilden i inlägg #6 t ex. Jag klistrade in bildfilens namn också här men den kom inte med.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest
Det enda jag saknar i listan med trådar är en tydlig markering på de trådar som jag har skrivit inlägg i.
Hoppas att det finns snart.

// Fredrik W
Det finns redan och det finns ingen plan på några förändringar på det området.
I listan med trådar visas avataren för den som startat tråden, har man skrivit inlägg i den tråden visas en liten symbol med ens egen avatar.
Ett exempel, Husbilsklubben.se har startat tråden tråden och mitt tryne visas infällt nere till höger i tråstartarens avatar.
1581439701488.png
Vet man bara om att funktionen finns så går det snabbt att se direkt i listan om man skrivit i en tråd eller inte.

mvh jocke

Ps, det är era egna avatarer som visas i trådar ni skrivit i, ni slipper mitt nylle. ;) :)
 
F

F.d. 14324

Guest
I denna tråd får jag inte se bilden i inlägg #6 t ex. Jag klistrade in bildfilens namn också här men den kom inte med.
Använder du Internet Explorer som webbläsare?
Om ja, testa en annan webbläsare.
Om nej, testa privat läge med din webbläsare eller en annan webbläsare (utom Internet Explorer).
Detta kan vara ett cachningsproblem. Funkar det i en annan browser, så är det läge att tömma cachen i den du normalt använder.

mvh jocke
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Garmin husbilsplatser med och utan bilder för nedladdning,klickar man på dessa finns länkar hur man laddar ned,dessa länkar fungerar inte.
 
F

F.d. 4220

Guest
Vi kommer att uppgradera regelbundet, ja.
Men i normalfallet kommer de knappt att märkas.
 

Ubbis

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Onsala
HBK-Nr
14448
Medlemskap
2024
Hej, under fliken senaste nytt hittar jag inte några bläddringsknappar. 2,3, nästa. Finns de någonstans?
 
F

F.d. 14324

Guest
@Ubbis, under fliken Senaste nytt finns inga bläddringsknappar då allt ligger på en sida.
Dock bör du finna "visa flera" i botten av senaste inlägg som ladddar ännu fler inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen