Livibil
HBK Medlem
Hade lite jobb att få rätt på dagens inlägg. Knepigt få in bilderna. Saknar möjligheten att markera flera bilder för inlägg samtidigt.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo när jag kommer så långt finns den valmöjligheten men när jag väljer bilder kan jag bara välja en åt gången. Tidigare kunde jag markera flera bilder innan jag tryckte klar och de laddades upp.Det kan vara så att jag missförstår frågeställningen, men har du inte efter "lägg in alla" som miniatyr eller full storlek?
Samt vid varje bild valet mellan miniatyr och full storlek.
Visa bilaga 188847
Nu helt plötsligt finns det många engelska uttryck.Det skall inte finnas några engelska uttryck i vårt forum.
Tack för att du meddelade detta, åtgärdas snarast.
Hittad du flera så skriv här så fixar vi det.
Tillägg: Best answers skall nu vara Bästa svar.
Tack, jag har sett det också - felanmäls ..Det är skillnad på att klicka på Lägg till bild i skrivrutans menyrad och att klicka på Gemet/Bifoga bilder under själva skrivrutan. I första fallet kunde jag bara lägga till en bild åt gången medan jag kunde markera och bifoga flera bilder i det andra fallet. Gemet är alltså enklare om flera bilder skall bifogas samtidigt.
En lustig sak är att min text jag just skrivit ligger kvar i skrivrutan efter att jag postat mitt inlägg.
Kan inte öppna husbilsplatser helt får bara upp kartan men inga markerade platser. Vad är refresh F5 och hur gör man har en Samsung mobil.Det är löst nu.
Kan behövas en extra refresh (F5) av sidan.
@Los Suecos, frälsningen finns där fortfarande men är uppflyttat till huvumenyn.
Tryck på Senaste Nytt uppe i blå raden så visas en lista med senaste inlägg, om du scrollar ner i den och tycker att för få inlägg visas så tittar du lite åt höger så finns en knapp "visa flera..."
Visa bilaga 188794
Visa bilaga 188795
@Lena & Arvid, den blå pricken finns inte längre, däremot så visas fortfarande trådrubriken med fetare text om det finns nya olästa inlägg i tråden
Refresh F5 kan du göra på en laptop/stationär dator (Windows) om du har webbläsaren startad. Genom att trycka på tangent F5, eller ännu bättre, Ctrl + F5. Då rensas webbläsarens sk cache (temporärt minne som webbläsaren använder, har kan ligga gamla "cachade" webbsidor eller delar därav. Använder webbläsaren för att starta snabbare. Men inte så bra när webbsidorna ändras).Kan inte öppna husbilsplatser helt får bara upp kartan men inga markerade platser. Vad är refresh F5 och hur gör man har en Samsung mobil.
Här kommer en länk till det inlägg jag pratade om i inlägg 53 ovan: HusbilsplatserKan inte öppna husbilsplatser helt får bara upp kartan men inga markerade platser. Vad är refresh F5 och hur gör man har en Samsung mobil.
Janne
Stort tack.Här kommer en länk till det inlägg jag pratade om i inlägg 53 ovan: Husbilsplatser
För säkerhets skull, här är en kopia av en del av det inlägget:
Kör du i stället t ex Chrome på en mobil enhet (platta, smarttelefon), klicka på de 3 prickarna högst uppe till höger, välj Inställningar, välj Sekretess, välj Rensa webbinformation, bocka för Webbhistorik och Cachade bilder och filer, kicka på knappen Rensa data. I nästa vy, se till att husbilsklubben.se är förbockad, klicka på rensa igen.
Stäng Chrome, starta igen gå in på HBK (loggga in om du inte är "alltid påloggad"), och prova att gå in på HBP /HBK Husbilsplatser.
Puh.
Har du en annan webbläsare finns motsvarande inställningar i denna. (Cache är viktigast att rensa, temporära minnen där webbläsaren lagrar data för att kunna svara snabbare).
Allt okFungerar det nu? Kanske även starta om telefonen efter rensningen för att ordentligt börja om?
En lustig sak är att min text jag just skrivit ligger kvar i skrivrutan efter att jag postat mitt inlägg.