O
Oskar-543
Guest
Sv: Fortsatt renovering
Hej Bror
Det er vel ikke så at Pumpen ikke klare höjden på Alkoven??????????
Erik
Hej Bror
Erik
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Skall tappa ur systemet igen imorgon och prova en annan teknik vid återfyllningen.
Hej Bror
Erik
Hej Bror! Jisses! Vad hände? Jag skall snart spola igenom mitt system som inte är rört sedan 1995 och tänker sedan köra min lilla pump och fylla på underifrån. Hade du ingen möjlighet att snabbt stänga avtappningen då systemet blev fullt?
Hälsningar
Alve
Jeg vet at på enkelte biler kan det være problematisk å bli av med luften, men 220 sirkulasjonspumpen bruker å kunne skuffe gjennom det meste.
Har du luftekraner på alle de høyeste punktene når bilen står flatt?
Det er ofte en må sette bilen i en liten bakke for å få ut luften i de lange vannrette rørene, men din er vel ikke kjørbar ennå så du får løfte den i ene endel med en donkraft. 220 pumpen må være fyllt med vann skal den fungere. Leksaken i ekspansjonskaret klarer ikke å flytte luft og kommer det en boble til denne mens den er i gang så stopper sirkulasjonen med en gang.
Har du kollat om det inte finns en liten ställskruv på 220 pumpen (Så är det på min 12V pump som är lika kraftig som 220V pumpen). Den brukar stå på 2 och kan ökas till 5 för att sätta fart på vattnet under luftning. Vattnet ska helst vara riktigt varmt så sätt termostaten på 25gr och då ska autoluftningen klara att avlufta systemet efter någon halvtimme.
hej igen Bror
jag hade nog fel jag smakade som någon föreslog, och det var sött.kunde gett mej den på att det var olja det hade sån konsistens.har en fråga till vad är den lilla slangen till för som kommer ut i jämte luftintaget till värmepaketet,under huven,tack på förhand, ha de bra.MVH Ronny
PS tack alla som försöker hjälpa till!