• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fortsatt renovering

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Fortsatt renovering

Tack mina vänner. Man känner sig ALLTID välkommen till Norrland. Murjek är ju en ganska avfolkad ort men det finns fortfarande kärnfolk kvar där. Sen kommer ju tåget ibland!!!!
Borde kanske ta med ett tryffelsvin och jaga denna delikatess. Får man sedan så bra betalt för denna så kanske man skall sadla om...........
Hade du Peter tur med fisket och vad fick du?? Har du haft tid att fixat skotern till vintern?
Gäller ju egentligen all Norrlänningar där skotern ju är lika viktig som huvudkudden eller...........
och du Kallax lär inte få tid med annat än vinterhjul en tid framöver

Mot den nedgående midnattsolen utan mygg och knott. Gu so gött
Hälsningar Bror

F

F.d. 24718

Guest

Bror,
om jag får din adress ska jag ordna en neonorange keps med vårt jaktlags namn på till dej!!!! :cool:

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Fisket var ganska bra. Men de riktigt stora fiskarna var nog på konferans. Fick en sej på 7 kilo och för första gången i mitt liv fick jag Uer. Den är fjällad och skall kokas om någon dag. Uer är jobbigt att fiska då dom lever på djupet (200m fick jag dom på). Bror min som för övrigt bor i Jokkmokk tappade en Hälleflundra alldeles vid båtkanten den var ca 1m lång. Men vi fick med oss vinterfisken i alla fall. Torsk, sej, uer och lubb. Jag är väl en av de få som inte har skoter man kan inte få allt.
Ha det så skönt i Murjek.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Hej Magirus,
kanske behöver denna det skjuts som bara den just nu. Vill ju renovera klart min husbil och inte falla för jägarens kula. Tror du att det är också är mindre risk med älgar efter vägen om jag har mössan på? Norr om dalälven är det ju i princip fri skjutning men bara för husbehov....

Adress nästa vecka är: Bror Axelson Box. 96033 Murjek
Skall bära den med stolthet
Hälsningar Bror

F

F.d. 24718

Guest

Tror inte att älgarna bryr sig om vilken luva man har på sej, däremot borde det minska risken för att bli tagen för en älg av ev. upphetsad älgjägare!:D

OK, ska se till att försändelse avgår måndag och sen får vi hoppas att Kgl. Postverkets efterträdare gör vad som ankommer dem.

Ha de gott i lingonskogen. Själv drar jag ut i morgon bitti vid pass 0600 för att göra vad jag kan för att decimera älgstammen. (åtminstone sätta mig på pass o tugga på en smörgås och dricka en massa kaffe) ;)

Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Lycka till
Hoppas att du fäller en stor en --minst. Drar samma tid från Järfälla norrut.
Hälsningar Bror

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026

Hej Bror. Vinterhjulbyten får andra ordna,jag är numera en glad fritidsforskare,vinterdäcken tillhusbilen får mina tidigare anställda byta.Ska jaga älg sista veckan i september.(Ha på den färggranna mössan)

F

F.d. 24718

Guest

Lycka till
Hoppas att du fäller en stor en --minst. Drar samma tid från Järfälla norrut.
Hälsningar Bror

Tack! :)
Är nu åter från skogen! Inte ens ett älghår har jag fått se! Men alla hundar har jagat, precis som dom ska. Tyvärr har inte älgarna som dom jagade fattat att dom ska springa dit vi postare sitter. Istället har dom sprungit i rakt motsatt riktning. :wall:
Men, detta är jaktens innersta väsen, vore inte roligt om man visste ATT man fick "kött" varje dag man drog till skogs.
Fick i alla fall kalasväder!!!:D
Nu ska jag packa din keps så att du syns.
MVH
M

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Synd att älgarna inte går din väg men så är det väl ibland med det mesta.
Är nu framme i Metropolen Murjek. Enkel och snabb transport. Nästan inga bilar på vägen och enbart 8-10 husbilar utan HBK märke. Konstigt att det finns husbilar utan denna igenkänningssymbol...........
Ser fram emot huvudbonaden. Såg förresten två jägare som satt på pass 50 meter från E4án mellan Skellefteå och Piteå. Borde kanske skrivit en skylt på bilen "Jag är ingen älg"
Lycka till
Trevlig lördagkväll Hälsningar Bror

F

F.d. 52943

Guest

Tack! :)
Fick i alla fall kalasväder!!!:D ........
M

Mötte en husbil med Deuts-märke i fronten och kanot på taket på E6 norrut vid Hedberg i Halland idag.

Med tanke på din jaktrapport var det förmodligen inte din.... Hann inte se plåtar - nationalitet mm

F

F.d. 24718

Guest

Kan nog vara holländare eller tyskar.
Nepp, våran står inne i Carporten nu. Vi hade turen att köpa huset av en f.d. åkare som hade byggt en carport som klarade en stor hjullastartraktor och nästan en hel grusbil.
Där ska herr Dutchy få stå till våren kommer och förhoppningsvis har de förbättringar som vi räknat ut blivit gjorda.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Bror,
om jag får din adress ska jag ordna en neonorange keps med vårt jaktlags namn på till dej!!!! :cool:
Magirus,
stort tack för mössan. Nu kan man ut i skog och mark och plocka lingon. Har varit ruskigt lat hittills.
Jaktlaget här i byn har knäppt någon älg men skulle ta flera.
Hur har jaktlyckan varit för dig och ditt jaktlag? Kan ju vara gott att toppa frysen med färskt älgkött.
Hälsningar Bror

F

F.d. 24718

Guest

Så, postverket har gjort sitt, bra!!!
Kul att du gillar luvan.
Nja, inga fler älgar sen sist, men en Björn bet i mossan i söndags.
Älgkött är gott.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Tillbaka i förorten till fjollträsk igen med ny utmaningar. Det har i och för sig varit underbart att bara varit och inte gjort så mycket nytta mer än plocka årsbehovet an finfina lingon.
Har idag börjat lägga igen fönstret på toan. Limmat in klossar och satt fast plywood på insidan samt isolering. Återstår utvändiga plåten. Var en del vånda detta med att lägga igen fönstret men bestämde att det skulle räcka med ljuset från takluckan och sedan se till att få in bra belysning. Började också att klä främre väggen med ny björkplywood då den gamla väggen påminde om ”bilhandlarpanel”.
Har också lekt lite med hur skåpen skall se ut. Kommer troligen att få en rundad framsida men har svårt att lista ut hur stor rundningen skall vara. Blir att såga ut en del olika böjningar för att se hur det kan komma att se ut.
Har också via bud hämtat hem takplåten fån Alunda. Den ser hel och fin ut.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:
Hälsningar Bror

Bilagor

• 23 sept  2008  Husbilen 001 A.jpg
    23 sept 2008 Husbilen 001 A.jpg
    1,6 MB · Visningar: 35
  • 23 sept  2008  Husbilen 004 C.jpg
    23 sept 2008 Husbilen 004 C.jpg
    1,5 MB · Visningar: 36
  • 23 sept  2008  Husbilen 007 B.jpg
    23 sept 2008 Husbilen 007 B.jpg
    425,6 KB · Visningar: 41
F

F.d. 24718

Guest

Kul att se att du är i farten och helskinnad. Nu har alla våra tilldelade älgar utom en stor o några små sprungit till de sälla älgmarkerna.
Som lyse på "muggen" rekommenderar jag LED. Vi satte in detoch vi är helnöjda. Jag kan be elektrikersonen om en beskrivning.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Det är ju alltid skönt att komma tillbaka till vardagen trots att man absolut inte vill åka från den lugn och ro som Norrland erbjuder-skogen -tystnaden som då och då bryts av ljudet från något tåg och Länstrafikens bussar och naturligtvis av timmerfraktande lastbilar. Finns en stor virkesterminal med utlastning på järnvägen.
Skulle ju också ägna en del av min norrlänska kvalitetstid till att fundera på planlösning och utseende av husbilen och av detta blev det i stort inget-hade iaf penna och rutat block med mig. Kräver en skärpning kanske.
Hälsningar Bror

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Skönt att se dig på sidan igen. Själv försöker jag få igång varmvattenberedaren. Det verkar vara ett nog så stort problem för mig. Tur att jag inte har en hel husbil.
Ha det

Toppen