Sv: Fortsatt renovering
Blommor som räddade mig från några ensamma nätter i husbilen hemma på tomten. Att glömma en bröllopsdag kan jämföras med livstids straff-upplever jag det som
Varit i husbilen och sett efter temp mm och fick samtidigt en ide om att byta dörr och samtidigt sänka golvet för att slippa det elektriska fotsteget och vips samtidigt ha plats för värmeväxlaren som då blir enklare att montera plus en extra värme i golvbrunner som kan förhindra eventuellt drag från dörren. Hittat en dörr på nätet så det gäller bara att gå från ord till handling
Detta med fortsatt renovering skall ju egentligen handla om renoveringen av vår husbil, men den börjar ju bli klar bortsett från ett motorbyte, montering servostyrning, luftfjädring bak samt div isolering från ljud. Väntar med detta tills besked kommer om våra hangarer på Barkarby då det är där jag hoppas utföra dessa återstående jobb. Tror det kan ske i vinter. Värme finns i hangaren och behövlig utrustning.
Motorbyte skall ju även ske på flakmoppen och det har tillverkats nya fästen för den nya motorn. Valde att använda material från flygplanstillverkning då jag har ganska gott om sådant material efter alla år med flygplan. 4130 är ett mycket starkt material som är svärt att bocka och går hårt åt bågfilsbladet. Nåväl bitarna fixade och hårdlödda på plats. Motorn sitter som i ett skruvstäd så det ser lovande ut. Allt skall nu plockas isär igen och lämnas till blästraren för punktblästring där jag svetsat eller slipat för att senare lämnas in för pulverlackering
Färgvalet har varit ganska svårt då de flesta i orginal är gröna - som jag - men vill ha en annan färg.
Valet kom att hamna tack vare en gammal idol - Ronny Pettersson - och hans Lotus John Player Special som är svart med guld dekorer och så får det bli. Kan nog bli fin kombination även på en flakmoppe.
Det har kommit ett preparat för kemisk kromning av div detaljer och hade tänkt att använda detta på tanken-kromad tank med en fin dekor kan ju se bra ut, men får nu anstå, kanske jag provar detta på husbilens grill. Inte många gamla Peugeoter som har kromad grill. Kunde ju vara kul att vara först med något.........
Återkommer
...
Trevlig helg
hälsar Bror