Sv: Fortsatt renovering
Hemmavid sedan precis en veckas bygge takläggning mm i Metropolen Murjek. Träningsvärk hör till en veckas vistelse up north och så även denna gång.
Husbilen behöver lite TLC då värmefläkten lämnat in. Mitt i sommaren så har det kanske lite betydelse men nu på höstkanten kan det vara bra med lite ventilation, värme om inte annat så för att hålla imma borta från vindrutan.
Har tagit bort instrument, radio mm i tron att man skulle nå reglaget då det sannolikt är motståndet i reglaget som lämnat in. Inte så enkelt inte. Jobbat flera timmar idag med detta men inser att det bara är möjligt att nå om man tar bort instrumentbrädan. Ruskigt dum konstruktion egentligen. Kostar kanske en mindre förmögenhet om man lämnar in på verkstad vilket de flesta kanske tvingas göra, men inte jag inte.
Pluggat kopplingsschema en stund och har ganska klart för mig hur allt fungerar och kanske fuskar jag lite och kopplar in en extra kabel för att få blås på fläkten. Skulle på detta sätt slippa demontera panelen nu.
Vill använda stölleprovet nästa veckoslut. Bara som sovstuga för oss barn o barnbarn vi skall till Köping och marknad där, allt blir så mycket enklare med eget boende. Ställplats blir mitt gamla föräldrahem utanför Arboga. Skall bli skojigt.
Efter denna tur blir det avställning i väntan på våren. Nästan 300 mil har det dock blivit hittills, ganska problemfritt men alltid finns det lite småskit som kräver åtgärd. Bilen är ju gammal men otroligt pålitlig ändå.
Nu väntar dessutom motorbyte under vintern, montering av servostyrning luftfjädring mm. Intressant att se hur allt kommer att fungera, skall också lämna in insprutningspumpen på kontroll och byte till en annan kolv typ DT men väljer Bosch för dess lägre pris.
Återkommer:
.......
Fortsatt trevlig helg trots höstrusk.
Hälsningar Bror