bror.axelson
HBK Medlem
Sv: Fortsatt renovering
Vinyl 107, jajamen. Oftast härlig gammal musik
Vinyl 107, jajamen. Oftast härlig gammal musik
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Idag är jag riktigt förbannad.........nägon långfingrad individ har via en sönderslagen sidoruta på min Cheva Van behagat förstöra nästan hela inredningen för att stjäla en takmonterad TV/DVD. I deras iver har man rivit sönder innertaket för att få med kablaget och dessutom brutit sönder instrumentbrädan. För att göra det lite mera kul har man slagit sönder CD växlaren som sitter monterad bakom förarstolen. Den fick dom inte loss klantskallarna.
Tur att man har Länsförsäkringar så det ordnar sig nog till slut
Det skjuts åt helvete för lite-- känns det som nu.
Inte nog med detta, vi hade tänkt oss ut med husbilen men vädergudarna syns inte riktigt nådiga så vi stannar hemma och tröstar oss med färska smålänska kräftor med tillhörande öl o vin.
Får väl också tid över för att tvätta motordelar också!!??
Återkommer...........
Trevlig Helg
Hälsningar Bror
Hej Bror!Bra väder idag för rengöring av taket på husbilen. Står under en tall så nedfallet av barr är ganska stort plus att jag inte tvättat taket någon gång i år.
Skrubbade med schampo och en mjuk borste och svabbade sedan av det hela med en vaxfylld svamp, men inser att jag borde maskinpolera taket och vaxa det på riktigt. Tror att det ar betydligt enklare att hålla taket rent då. Tur att man har ett hållbart och gångbart tak i alla fall.
Nu är bilen ren o fin igen. Funderar på att åka till Dalhalla nästa helg och lyssna på Kalle Moreus o kompani. Skall kolla lite på ställplats eller camping i närheten. Tyvärr så är ju detta evenemang väderberoende, vill inte sitta ute i hällande regn...........
Jobbar också vidare med motorn. Rengör och slipar o målar alla detaljer med svart färg. Väntar på att få komma till mek.verkstaden med motorblocket för borrning och det kan kanske bli nu i veckan som kommer. Beställt en massa delar från Tyskland som också bör vara på väg.
Ny koppling, vattenpump, rem med spännrullar, motorpackningssats, slangar motorfästen mm. Skall bli skoj att få börja montera ihop eländet.
Skall också försöka hitta fyra 15” fälgar i plåt eller aluminium och se om man kan ändra utväxlingen i växellådan då den ändå skall kollas igenom. Vet inte vilka utväxlingar som finns till denna låda från 1989.
Återkommer.........
Hälsningar Bror