• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

F

F.d. 1470

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Fogg skickade ut ett pressmeddelande nu angående HP-samarbete Tyvärr ingår bara 250MB i HP-erbjudande, under 24 månader så även om idén är helt rätt, krångelfri och hyfsat snabb uppkoppling till skillnad från att jaga krångliga, otillgängliga och långsamma wifi-nät, så blir det ju lite halvdant. 250MB räcker ju inte långt.

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

This partnership will mean a slight shift in focus for Fogg and our SIM cards will no longer be available independently. Although you'll no longer be able to sign up for a Fogg card we will of course continue to look after and offer our great service to existing customers and those who have already joined Fogg.

Tur att man redan har några Foggkort!

F

F.d. 1470

Guest

This partnership will mean a slight shift in focus for Fogg and our SIM cards will no longer be available independently. Although you'll no longer be able to sign up for a Fogg card we will of course continue to look after and offer our great service to existing customers and those who have already joined Fogg.

Tur att man redan har några Foggkort!

I pressmeddelandet nämner man initialt också bara befintliga Fogg-länder så tyvärr tror jag att hoppet på sikt ligger till generell EU -reglering, vilket jag också bara tror blir en halvmesyr. Hoppas man har fel dock, verkligen en akilleshäl för EU som nation.

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

As we grow from strength to strength and begin to cross more borders we thank you for joining us on this exciting journey.

Det verkar som om fler länder ansluts ganska snart.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Da er det bare GlobalGig.com som kan levere fastpris internet for hele Europa pluss endel andre land.

F

F.d. 1470

Guest

Da er det bare GlobalGig.com som kan levere fastpris internet for hele Europa pluss endel andre land.

Globalgic.com vill i alla fall safari inte öppna. Har du någon annan ingång.

Foggs soon har ju varit very unsoon senaste halvåret...

Anders

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

As we grow from strength to strength and begin to cross more borders we thank you for joining us on this exciting journey.

Det verkar som om fler länder ansluts ganska snart.

Vargen kommer. Det har vi hört förut. Portugal var ett av de första länder som kom med på Foggkartan. Men inte.

Man kan ju i stort se att HP har lagt 17,5 milj. Vilket är mer än vad man startade med. Det betyder att det är HP som bestämmer och troligen fasas vi gamla abonnenter ut varefter.

Nu står hoppet till EUs Romings avgifter

F

F.d. 1470

Guest

Globalgig 2 gb per månad i 3 månader kostar $85 per månad samt device fee $30 så det är ju också helt sjukt dyrt.

Anders

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vargen kommer. Det har vi hört förut. Portugal var ett av de första länder som kom med på Foggkartan. Men inte.

Man kan ju i stort se att HP har lagt 17,5 milj. Vilket är mer än vad man startade med. Det betyder att det är HP som bestämmer och troligen fasas vi gamla abonnenter ut varefter.

Nu står hoppet till EUs Romings avgifter

Jag antar att Fogg sedan starten har bearbetat andra företag för att få lönsamhet. 250 MB är gratisalternativet, det blir säkert fler betalningsalternativ.

Fogg med sin lilla organisation har haft händerna fulla och vi Fogganvändare har möjliggjort dess satsning framför allt på teknikplanet.

EUs borttagande av roamingavgifter är nog inte helt genomfört förrän tidigast 2016?

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Fick detta meil nyss.

FOGG ska gå samman med Hewlet Packard och ska inte erbjuda nya Sim kort.

Dock ska tydligen befintliga kunder få behålla sina.

"This partnership will mean a slight shift in focus for Fogg and our SIM cards will no longer be available independently. Although you'll no longer be able to sign up for a Fogg card we will of course continue to look after and offer our great service to existing customers and those who have already joined Fogg.slut citat

Hejs
Claes 105

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Prøv denne Globalgig – Mobile broadband with no data roaming charges

Jeg tror at under avtalen mellom Fogg og HP så er volum pr. mnd satt så lav for at Fogg skal kunne selge tilleggsvolum til de fleste kundene. SMART - gi bort litt og selg mye, meget billig markedsføring! Samme strategi for flere land vil og fungere.

Det jeg ikke liker med Globalgig er prisen pr. MB når en overstiger det forhåndskjøpte volumet - det kan bli dyrt.

En kan og se på prisene i de andre markedene: Australia Globalgig - Low cost mobile broadband data in 40 countries og resten av verdenen Globalgig – Mobile broadband with no data roaming charges

F

F.d. 55451

Guest

Jag betalar extra på Fogg årligen 360, - DKR. för samma 10 GB Oister, och den enda som kan fungera är roaming i ett fåtal länder som jag inte daglivis använder.
Skam på dig Fogg.
:mad::mad:

PS. besökte Österrike ½ timma 5 minutters funktion - fantastisk :rolleyes::rolleyes:

Finns det inte något liknande som Oister Danmark, med 3 3G och har en bra sevice förutom en 42 Mbps 3G dongle till 1 DKR.
Start 0,- .
Du kan köpa fler utländska SIM-kort för 360 kr att spara.

Oavsett Fogg gör, jag inte kommer att acceptera något annat än en förbättring.

F

F.d. 1470

Guest

Finns det inte något liknande som Oister Danmark, med 3 3G och har en bra sevice förutom en 42 Mbps 3G dongle till 1 DKR.
Start 0,- .
Du kan köpa fler utländska SIM-kort för 360 kr att spara.

Oavsett Fogg gör, jag inte kommer att acceptera något annat än en förbättring.

Helt OK pris men jag förstår inte "Du kan köpa fler utländska SIM-kort för 360 kr att spara." Hittar inget om utlandet på deras hemsida.

Anders

F

F.d. 55451

Guest

:D
Nej dem får du köpe i utlandet - intils nu.
Priserna är i fritt fall.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25291

Guest

Nu står det i min app att Tyskland är med! Någon som har kollat?
Portugal står fortfarande som snart, tillsammans med några andra. Tyskland skulle ju vara fint för hemresan, men kan man hoppas på Portugal nu snart. Skulla vara mumma.

Uno

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

På hemsidan står det att Tyskland kommer snart, men på deras karta ingår Tyskland, så frågan är vas som gäller?
Lennart

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2026

Er det noen HBK-Fogg'ere i Tyskland nå som kan bekrefte eller avkrefte?

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag var inne på hemsidan igår och då var inte Tyskland med. Det är bara att hoppas att det stämmer då är jag nöjd.

Toppen