• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej

Det står i materialet som man får med simkortet att FREE bara funkar i SE, DK o UK. PREMIUM funkar i alla Fogg länder.
Men som sagt var det stämmer inte. FREE funkar i Österrike. :D

Bad Gastein är en trevlig ort. Nu är vi lite bortskämda med en kompis som bor här, så vi har en egen privat parkering och egen guide :D

F

F.d. 52994

Guest

Jag var lite nyfiken på vilka framsteg dom gör med dom andra länderna så jag skrev en förfrågan till dom och här är svaret

Tyvärr så har vi har fått prioritera andra aktiviteter vilket gjort att vi inte haft tillräckligt med resurser till att slutföra den expansion vi ska göra inom utsatt tid. Men vi vet att våra kunders största önskan är att vi öppnar upp fler länder, och de aktiviteter vi nu har prioriterat kommer att möjliggöra just det. Tyskland, Frankrike och Spanien ligger på prioritetslistan. Men vi kan tyvärr inte lova nåt datum, när dessa länder är anslutna.

Mvh Fogg Mobile

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Blir lite förvånad att dom inte kommenterar Finland, kör ju som sagt sedan 1vecka tillbaka i norra Finland och det fungerar utmärkt. Jag skickade ett email för några dagar sedan till Fogg och undrade varför det informerades om Finland på deras hemsida, men inget svar. Kanske kommer det en saftig räkning?
Lennart

F

F.d. 50111

Guest

Flere som sliter med internettdeling (tethering) på iPad? Enhetene kobler til iPad'en, men får ikke noe trafikk ut på internett. Er i Norge, roamer på Telenor.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har du APN internet.foggmobile.com och dataroaming på?

G

GunDogs

Guest

Jag har de inställningarna i paddan trots det ingen internetdelning. Får ett meddelande att jag ska ta kontakt med Tre. Det ironiska är att jag hade Tre innan med internetdelning. Har mailat Fogg för ett par dagar sen. Inget svar än.

Tilläggas kan att jag har Fogg Premium.

Senast redigerad av en moderator:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Blir lite förvånad att dom inte kommenterar Finland, kör ju som sagt sedan 1vecka tillbaka i norra Finland och det fungerar utmärkt. Jag skickade ett email för några dagar sedan till Fogg och undrade varför det informerades om Finland på deras hemsida, men inget svar. Kanske kommer det en saftig räkning?
Lennart
Jag testade i Kolari i veckan (norra Finland)men det funkade inte
Hade bra signal fr elisa
Vilken operatör annvände du

hgpuke

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Någon som kan tänkas "boosta" mig?

Anmälde mig igår och fick leveransdatum 20/7. Men detta kan förbättras genom att någon/några "boostar" mig om jag förstår saken rätt. Eftersom vi skall iväg på vår husbilssemester redan om två veckor vore det ju härligt om kortet hann komma innan. Är det någon här som kan tänkas använda en av sina "Boosts" till mig?

Jag har e-mail address hans-goran@puke.se

Tack på förhand,
Hans-Göran Puke

B

Bengt & Gunni

Guest

Jag har foggkort i ett modem anslutet till en dovadorouter.Funkar bra här,men jag har inte provat utomlands än.Har läst att datorroming ska vara aktiverat utomlands.Hur gör man detta när man använder modem?Har inte sett några sådana inställningar.

// Bengt

F

F.d. 4220

Guest

Jag har foggkort i ett modem anslutet till en dovadorouter.Funkar bra här,men jag har inte provat utomlands än.Har läst att datorroming ska vara aktiverat utomlands.Hur gör man detta när man använder modem?Har inte sett några sådana inställningar.

// Bengt

Logga in på routern med en webbläsare. Routern har troligen adressen http://192.168.0.1 (även 1.1 i slutet förekommer). Användarnamn och lösenord står vanligen på undersidan av routern.

Resten vet jag inte eftersom jag inte har Dovado själv..
//Stefan

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

// Bengt

Det är nog inga problem med Dovadon. Du kanske bara måste starta om den när du bytt land. APN internet.foggmobile.com

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025

Jag har nu mailat dem tre gånger.. Inga svar eller mail.
12 Juni var leverans datum satt till.. det kanske är 2014 de menar??

De agerar ju inte direkt proffsigt.
Sådana företag har ju en förmåga att försvinna helt plötsligt, eftersom de inte kan sköta det de lovat eller svara på mail. Således kan man ju anta att deras övriga verksamhet också är gravt misskött.

/Freddy

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Freddy
Du är inte ensam. Jag blev lovad leverans 13 juni. Har inte kommit trots påstötande mail. Har också kollat profilen så att jag har rätt adress men det verkar inte funka ändå. Besviken - men lever ännu på hoppet.......

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Liten organisation, manuella rutiner, många nya kunder och kanske semestertider, där har vi nog förklaringen. De var snabba att svara på mejl tidigare.

Mina Foggkort har hittills fungerat oklanderligt i Sverige, Danmark, Österrike och Norge.

Jarmo å Åsa

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
7588
Medlemskap
2025

Fick mitt kort idag,var lovad till 1/7. Så man får vara nöjd:). Har även låst upp mitt Tele2 modem och testat. Funkar utmärkt:spinny:

Hälsn Jarmo

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Jippi !!!

Kortet kom idag (en dag försenat) :)

Foggkortet.jpg

Stoppade det större SIM-kortet i en gammal upplåst Telia-sticka, Huawei E1820. Kopplade stickan till Husbilsdatorn. Tro det eller ej men det fungerade direkt. :)

Fart: 15/5 Mbit i TRE's nät

Nu ska jag prova och koppla stickan till Dovadon och Jensen-routrarna. :)

Toppen