• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Hej.

Jag har använt Foggs SIMkort i en låst 3-dongel både i Sverige och England och det har fungerat bra. Kom bara ihåg att ändra APN till "internet.foggmobile.com".

Med vänlig hälsning / Roland

F

F.d. 4220

Guest

Har inte provat, det kan fungera. Men troligast är att det inte fungerar.
Men det brukar vara ganska lätt (billigt) att låsa upp dem - i alla fall de vanligaste.
Förr kunde man hitta sidor med guide om hur man gjorde det gratis själv.
Men de flesta nyare modem är svårare att låsa upp helt själv.

Jag brukar använda Förmedlingshuset eller DC-unlocker.com när jag behöver låsa upp ett modem. Men det finns fler, många fler.

//Stefan

Edit: Och strax innan jag tryckt på "Skicka" postades ett svar med att det går. Det var ju lysande. Dock kan resten av inlägget vara bra för dem med modem från andra operatörer... (Det är helt lagligt att låsa upp sin mobil eller modem)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag använder Fogg i mina iPads, det funkade bra i Danmark men i Österrike inte alls trots att operatören 3AT används. Har någon annan haft bättre erfarenhet?

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Är det någon som fått det att fungera i Österrike?

nysaaben

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
6952
Medlemskap
2022

Aktiviteten tycks ha avtagit på fogg.Det var ett tag sen något hände.
Man är ju lite otålig som vanligt eller hur?:D

F

F.d. 4220

Guest

Har frågat, men det enda de säger är att de hoppas att alla hittills nämnda länder är klara till sista juni.

De hoppas också få med Spanien och Frankrike (och säkert många fler) men det dröjer.

//Stefan

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Jag skäms lite!
Det var bara att starta om iPaden så fungerade Fogg hur bra som helst i Österrike.

Använder du gratiskortet eller betalkortet ?
Kan inte byta APN på gratiskortet.
Gick att byta APN när jag loggade in i E589 med dator i stället för platta.

Hoppas betalkortet hinner komma innan vi åker söderut den 14:e Juni :wideeyed:

Peter :)

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Fogg har ändrat lite på sin hemsida. Nu kan man tipsa kompisar via e-post och få kortet snabbare.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Jag fick också ett mail om det. Lite konstigt tycker jag det är - antingen har de kort att skicka ut, eller också inte. Ska de hålla på dem en vecka bara för att man inte tipsar kompisar?

S

StorDansk

Guest

Jag fick också ett mail om det. Lite konstigt tycker jag det är - antingen har de kort att skicka ut, eller också inte. Ska de hålla på dem en vecka bara för att man inte tipsar kompisar?

Håller med, låter lite desperat i mina öron, men då är jag född misstänksam också!

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Sedan i morse har jag ingen internetförbindelse via Fogg.
Någon mer som har samma problem?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Typiskt! När jag börjar ta tag i problemet, maila till Fogg och skriva här, då efter några minuter fungerar det.
Man kan knappast säga att det varit tillfälligt avbrott i förbindelsen då problemet startade i morse och varade fram till 14.50.
Tack för "hjälpen", det är klart störande när den inte fungerar, jag som ställer så stort hopp till att detta blir en bra lösning här i Sverige men också i de mest populära besöks-länderna för oss.

F

F.d. 4220

Guest

Samma här.
Jag förmodar att det är en del tekniska barnsjukdomar fortfarande, trots att de lämnat betaperioden.

Jag tycker att de är bra att ha att göra med i alla fall. De svarar fort på mail (fort = samma dag).

Senast påpekade jag för dem att de nog skulle tjäna på att skapa en sida med driftinformation. De höll med, men har ännu inte fått upp en sådan än...

//Stefan

Toppen