Ja där har man handlat i många år och inte långt ifrån där jag jobbade.
Jag har ju i många år fått hjälp av skroten som ju är nedlagd, kanske inte är ett företag längre vad vet jag.
Helikoptermannen blev jag imponerad av och det blir jag inte ofta! Det var ju lite trix som inte förra verkstaden klarat ut, men han fixade det och förklarade varför, måste ju vara första gången han skruvar på en sån gammal bil.
Hade jag en verkstad skulle jag anställa honom direkt.
Har ett litet knepigt obalans säkert en fälg men det handlar om 100km vilket jag inte ska köra i. Sen har man säkert inte fyllt i luft enligt skylten på bilen. Det var andra som gjorde det jobbet verkar vara en personal växling till yngre folk med endast en klart lysande stjärna.
Lite knepigt den lilla obalansen kommer bara när jag vrider ratten en aning till höger. Fanns tidigare också exakt likadant.
Det jag som spekulerar en massa kan tänka mej är någon mindre skada som uppstått när inre drivknuten hoppade ur.
Den kan ju hamna i ett annat läge mot när den kom från fabrik som en hel drivaxel och möjligen balanserad på något vis man känner det enbart i ratten. Problemet är att man blivit bortskämd med tototan där i stort sett allt är perfekt.
Men ska kolla luften. man brukar ju regelmässigt fylla i 2,3 kg ungefär på alla hjulen.
Min bil ska ju ha mycket mer luft 3,2 fram och över 4kg bak.
Jag vill gärna ha mer bak än fram fast vissa har förfäktat tvärtom efter som en framhjulsdriven bil sliter mest på framhjulen.
Den blir en aning "konstgjort" understyrd när man har högre tryck bak även om man inte kör med last.
Sånt märktes ju mest på gamla diagonaldäck vilket endast äldre använt, där däcken oftast gled lite mot underlaget i varje kurva. Fungerade bra på grus.
150m bort från Antrams, där jag har handlat sånt som är svårt att få tag på som slang på metervara.
Testade hastighetsmätaren mot gps och det skilde bara någon enstaka km där mätaren i bilen visade en knapp km mer än gps. så även det var bra.
Ska tvätta bilrutorna med aceton, rykte när jag sparymålade så det finns färgkorn på rutorna enda sättet verkar vara aceton.
Läste för många år sedan att man kunde ha det i bensinen eller dieseln för att få bättre förbränning, inget jag märkte men slog i ytterst lite med tanke på att något kunde bli förstört. Vad det är i dieseln utomlands som kostar extra och gör motorn starkare har jag aldrig fått veta står samma som på vissa bränsle satser vätebehandlat någonting men aldrig ett handlesnamn med bensin finns ju inte det problemet.
Där är det bara att undvika bensin som har 10 i beteckningen det ska vara 5 vilket är mängden etylalkohol man blandat in och som man i vart fall i tyskland varit rädd för eftersom många bilar inte varit godkända för den. Det man kan vara rädd för är ju en gammal motor med förgasare där man inte vet vad som händer med plaster och gummi. Sprit kan ju lösa ganska mycket om det får vara en lång stund.
Tankade 98 oktan en gång i tyskland tyckte bilen gick sämre och den var ju dyrare men det handlar ju om toyotan med insprutning där man inte vet hur den programvaran jobbar. Inte säkert att den är så avancerad i en så liten motor som förmodligen är ställd för minimum utsläpp eftersom den är miljöbil, den likadana bil som har manuell växellåda är inte godkänd som miljöbil, vilket är underligt?
Så en remautomat är tydligen det som skiljer eller så är det combon med andra snålare inställningar som gjorde att man klarade gränsen.