Eftersom jag inte har gardiner har jag farit runt och letat, jag har ju den vanliga rullgardinen silverfärgad på utsidan och brun inne, men ingen gardin så har jag köpte en bra begagnad 45kr.
De fick leta på lagret för nu var allt rött med julsaker.
Problemet är att den är två meter lång höjden bra men bredden blir precis om jag klipper av den 1 meter för varje fönster vilket blir bredden precis och knappast så att jag kan ha tvådelat.
Färgen fick jag till och det går bra med en sån vit vajer. Kanske ska jag bara ha den till ett fönster det i dörren kan jag ha något annat men just vid sängen blir det mycket hemtrevligare, parkerar man i söderläge i spanien kan man ju ha öppet,
kanske ligga i sängen och titta ut hur fint det är, de flesta husbilar plåtis har ju ett stort kök där som spärrar dörren.
När det gäller grejor till att hänga upp gardiner och liknande finns det massor på kina i santa pola släng dig i väggen Jysk och Ikea.
Inser att jag aldrig kommer hinna bli helt färdig hemma men en del kan jag fixa med i värmen. Ordnade en hel del med toyotan när jag var där likaså med gamla husbilen.
Tog en massa tid att ordna med fastsättningen av surfplattan, har tre magneter som jag skruvar in i instrumentbrädan sen måste jag limma någon sorts järn på plattan det kan fästa mot.
Testade med enkronor samma storlek och tre enkronor blir ju trekronor som fanns på myntet, men drog lite väl hårt till slut hittade jag 3st brickor med stort hål ganska tunna som verkade lagom starka.
En smidig lösning som gör att jag enkelt kan flytta den till fodralet med tangentbordet och pekplatta, om datorn går sönder
kan jag klara mej ändå och terrorisera forumet.
Ska bli dagsregn söndag som tack till alla löneslavar som har ledigt då kommer som vanligt från Norge, vi skulle inte ha lämnat bort det landet till norrmännen det är ju så illa skött att det regnar ständigt där.
Sen äger dom visst halva svenska börsen.
Man hinner inte mycket på en dag måste ju bevaka motogp också. Tidigare har jag kört ned i slutet på nov. Brukar vara bra väder i december så ingen brådska egentligen. Just nu har vi ju haft lika bra eller bättre väder än faktiskt länder söderut. Med husbil utan måsten kan man ju faktiskt titta på väderkartan och köra lite efter den, har en bra telefonapp och den ska in i plattan också.
Ibland kommer det tankar som är jag klok egentligen som ger mej söderut vid min ålder, nu har det hänt en del med den vida vänkretsen förr pratade man kvinnor nu pratar man sjukdomar.
Sen får man frågan åker du ensam? Ja men är man två fördubblar man möjligheterna att en blir mer eller mindre allvarligt sjuk. Med husbil kan det också vara så att det kan bli stora problem med utrymmet om en är sängliggandes taksäng t.ex. Alkov som inte går att klättra upp i osv. Man måste se till att man alltid har vatten och nödmat så man kan klara sej i minst en vecka.
Ensamhet kan vara ett problem men också en möjlighet att träffa andra ensamma som finns överallt. Man är ju sällan helt ensam med internet mail sms facebook olika forum. Sen har man ju tillgång till svenska nyheter filmer youtube eböcker.
Sannolikheten är ganska stor när man kommit upp i åren att man är just - ensam och en del ser möjligheter andra ser bara elände och sitter där de sitter och väntar på vad? Ja i förlängningen är det ju döden.
Sen får man tänka så här att skulle det gå illa så inte säkert det är sämre vård utomlands som jag t.ex. är uppfödd med, det tror många i ankdammen sverige vi har varit blinda för att vi har stagnerat gått tillbaka medan andra länder gått framåt.
rådet man fick förr var att bröt man armen utomlands var att ta sej hem fortast möjligt för sjukvården hemma skulle vara tvugna att bryta upp brottet igen och göra om det. Idag skulle jag nästan vilja säga tvärtom, för även om man är i sverige är det ganska sannolikt att man får en läkare just från de länder man varnar för - så vad är skillnaden en spansk läkare som jobbat i sjukvården i många år med en bra utbildning eller en läkare från annat land med bristfälligt språk som kommit till sverige med tveksamma kunskaper. Jag har testat i skarpt läge!
Dör man utomlands så är det knappast någon skillnad. Himmel och helvete är ju rent vertikala avstånd och samma avstånd oavsett!