Jag köpte buntbanden av rostrfritt stål på biltema, stämde inte riktigt med onlinekatalogen, man fick 10st för 100kr. Då har jag råd att misslyckas, ska bara leta upp den enda tången som alltid klarat att klippa av saker det står pianowire på den och är säkert från 70-talet verkar inte gå att ta död på den!
Den andra klamman som säkert passar exakt kräver nog specialtången fär att bli bra och det var en dyr en som gör två saker på en gång en vanlig hovtång blir ju one shoot försök liggande obekvämt på marken.
Och naturligtvis glömde jag hylsa 23 till stora muttern fram, ska ju byta det inre gummit på den högra sidan men det är ingen brådska. Håller på och skickar efter damasken till växelspaken en stor reva där och egentligen skulle jag skruva isär och titta hur det ser ut innan jag beställer. Är nästan säker på att revan uppkom av att någon varit där och då kan det se illa ut.
Men samtidigt blir ju inte bilen körbar då.
Ska upp och mäta på taket verkar som det ska gå att få dit en 100w solpanel där 1x0,5m flexibel bara att limma direkt.
Det har ju blivit billiga kommer hemfrån amazon.se på en vecka gratis frakt. 700kr!
Funderar på om det inte räcker med en enkel pwm-laddare, skulle hellre vilja ha en riktig inverterladdare som jag föredrar kalla mppt laddare. Men i billiga segmentet är det mycket tjuv och rackarspel med benämningarna.
Jag vet att många köper victron men där har det tydligen varit problem enl. ett antal recensioner av duktigt folk så att den har laddat ur och t.o.m. dödat batterier.
Sen går bara blåtanden några meter och jag vill ju gärna kolla allt när den står på tomten utan att springa ut när man ändå måste kolla på mobilen eftersom det inte finns display.
Men jag får väl ta en sak i taget men med 100ah lifpo4 kan man ju tänka sej en inverter och micro. Men det är väl egentligen att krångla till saker. En lös 50w kan ju räcka till driften, och när man kör blir ju allt ändå laddat.
Eller kanske inte funderar på om det inte i min bil är vattentäta skott mellan bobatteri och startbatteri, startbatteriet verkar inte bli laddat när jag kopplar in elen utan bara när jag kör och då verkar batterierna i vissa lägen bli hopkopplade och bobatteriet fyller snabbt på startbatteriet.
Finns en strömbrytare på instrumentbrädan och en analog voltmeter men hur den mäter och om det har någon annan funktion än att visa spänningen på respektive batterier vet jag inte, har ju inte kört mer än några mil totalt.
Jag hatar när någon hobbypulare varit inne och kopplat hellre än bra.
Hade en folkabuss inredd med sängar väldigt listigt gjort. Men minst 10m kabel fick jag rensa bort under instrumentbrädan.
En hel del regn idag och i Norrköping var det ganska tråkigt väder. Gick inte att fika på biltema vilket är standard men en låång kö gjorde det omöjligt man ser vart semesterfirarna tagit vägen likaså begagnat affärerna var fulla med folk mest kvinnor naturligtvis männen hade väl flytt.
Ganska typiskt semesterväder.
Ska besikta toyotan ska leta reda på säkerhetsbältena där bak, den ska ju gå att besikta utan sätena och dom har jag ingen nytta av sparar 60kg och har mer plats att frakta.
Jag har inte sett till den mannen och hans husbil det är ju fullt med husbilar häromkring de flesta gissar jag 80-90tal.
Jag var nog en av de första i Finspång men det var 9 år sedan och alla tar ju efter mej, jag var helt först med elsparkcykel också men alla tar efter, blir ju så att flocken följer ledaren.....