Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det finns ju ett alternativ till, att skaffa större batteri bank.
Själv har vi 380Ah och har aldrig saknat varken solceller eller elverk. Under vår/sommar/höst klarar man sig många dagar på detta.
Man behöver ju bara ström till lite belysning och TV tittande eventuellt dator.
Kyl och värme använder man gasol till.
De flesta av oss husbilsbilister är inga långliggare så batterierna laddas upp på väg till nästa ställplats.
Man bör dock ha lite koll på lastvikten.
Det är väl lite skillnad på att åka några veckor/helger på sommaren än att bo i hb hela året eller?
HaDe Hasse
Negativt med elverk är att det tar plats och behöva ha en stinkande bensindunk är inte heller så trevligt.
Kolla det länk den är tyst
Telair ECOEnergy TG480 Generator - ECOENERGYTG480 Buy SECURELY Online
MVH kim
51 dB på 7 m avstånd ter sig inte som någon imponerande skillnad jämfört med min Honda 20i som avger 52 dB på 7 m. Om något blir väl jämförelsen till Bensinelverkets fördel eftersom man kan ställa detta en bit från bilen.
aake