Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Beror väl på var man är (Janne nämnde Frankrike och Spanien!) och om det går att fälla upp solpanelen, rikta den mot solen! Har klarat mig i flera månader.Det skulle vara intressant att veta vilka solceller du har, som ger ett bra bidrag till batteriladdningen vid den här årstiden i Sverige?
Som svar till frågeställaren:
1. Skaffa solceller.
2. Elverk kan du komplettera med om behov uppstår.
Beror väl på var man är (Janne nämnde Frankrike och Spanien!) och om det går att fälla upp solpanelen, rikta den mot solen! Har klarat mig i flera månader.
Jag har inget elverk! I Sverige vintertid skulle även jag behöva det men vem vill köra omkring vintertid i södra Sverige? Jodå de finns säkert och de har elverk!
Julian
Det finns ganska många som vill köra omkring i Sverige även på vintern, men om vi finns i Sverige och trådskaparen inte har angivit något annat är det ju inte särskilt intressant att diskutera om solcellerna fungerar 300mil närmare ekvatorn, det motsvarar ju närmast vår sommar, fungerar det inte då så är det ju något direkt fel. F.ö. vi kör på vintern och har inget elverk, och användningen av ett sådant vore nog ganska begränsad om man inte står ensam, för det blir ganska tröttsamt att lyssna på efter ett tag, vi har fått "nöjet" att ha en granne ett par gånger som tyckte att han behövde köra ett sådant några timmar på kvällen varje dag.
Men trådskaparen använder bilen endast på sommaren, och vid
dom förutsättningarna Ville jag bara tala om att det är solcell
tillsammans med en bra batteribank som gäller
Hej!! Vi har faktiskt sett vid två olika tillfällen, båda utomlands, att husbilsägare börjat fajtats riktigt ordentligt när någon startat ett brummande elverk på ställplatsen vi var på. Vid ett av tillfällena tvingade nästan alla andra "elverkaren" att lämna platsen. Vid det andra tillfället åkte vi och flera andra därifrån eftersom man knappt kunde samtala i vanlig samtalston eller höra.
Vår uppfattning om nyttjandet av elverk utomlands är, att de knappt förekommer och att de allra, allra flesta visar största hänsyn till andra husbilsresenärer. De fåtaliga gånger vi upplevt att elverk använts då bilarna står tätt är, att det alltid blivit bråk av något slag.
Hälsningar
Enokalma
Starta bilen och köra några mil, brummar inte er motor eller ???
HaDe Hasse
Starta bilen och köra några mil, brummar inte er motor eller ???
HaDe Hasse
>Kom till Silves gratis platser så får du se/höra hur många som helst och ingen klagar.Det låter så på de flesta gratisplatserna i europa.Vi står på betalplats sedan 3 dec. så vårt får vila en stund för här på bekvämligheten finns el.aake, du är extrem på alla sätt och vis. Hur många "turister" ser du om dagarna? Dessutom så tror jag att du tar hänsyn till din omgivning så klart. Det enda som du kan skrämma & besvära med din honda är några vilsegångna renar... I ditt fall är det helt OK, men att vistas bland flera husbilar på sydligare breddgrader vintertid och starta en effektiv honda-generator en sen eftermiddag, det tror jag inte skulle vara en höjdare.