Oj, vad motigt det blev..
Har inte stött på det problemet än, har åkt husbil i över 10 år varav 5 övervintringar på Iberiska halvön även med en elbil i garaget.
Har laddat den obehindrat, men står mest fritt.
På campingar kan jag tänka att dom surnar om du laddar både dragbil o husvagn.
Kan du verifiera förbudet?
Jag har iaf minst 500-1000 kg tillgodo i lastvikt även med lillbilen i garaget, borde du också ha antar jag.
WLTP:n på lastbil är gjord med totalvikten.
Min elbil är ganska ärlig i WLTP:n drygt 50 mil på sommaren -15-20% på vintern sen beror det ju på hur man kör...
Kan nog stämma ganska bra, men nu pratar vi om fordon på 7-12 ton, vet inte vad du har för erfarenhet av det...
Sen har vi gaspådrag, omkörningar och uppförsbackar, övertygad att en "fossilmotor" hörs mer...
Så lååång tid tar det ju inte att ladda 80% med en 200-300kW laddare.
Laddar min bil som har 100kWh batteri från 10-90% på cirkus 20 minuter.
Och åker du uppför så måste du nerför som genererar bra med energi.
Mina smultronställen ligger 1-350 mil hemifrån...
... resan är ju målet, med ett antal stopp...
Beror på modell och mängd batteri... men den är alldeles för dyr så den broshyren har åkt i papperskorgen..
Har titta på en
DAF istället, med bättre LFP-batterier...klarar tydligen 15000 cykler..
========================================================
Varför funderar jag på detta?Jag har ju en väldigt fin o bra husbil idag.
Blir ju snart 60 ...
... har kanske 15 år kvar med husbil och kroppen trivs bra i värmen i söder på vintrarna.
Så varför inte bygga en husbil som är lite i framtiden...
Vore kul med lite mer positiv input...tips o trix
Ha en bäst kväll
//Klasse