Har du tänkt på övriga alternativ?Det i Japan råkade ju ut för en jordbävning med åtföljande tsunami.
Attentat är ett!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har du tänkt på övriga alternativ?Det i Japan råkade ju ut för en jordbävning med åtföljande tsunami.
Om jag inte minns fel var det närheten till Köpenhamn som gjorde att det stängdes på dansk begäran.Jag bor 7 km från Barsebäck där det nu finns ett stängt kärnkraftverk. När verket var igång var jag aldrig rädd för någon olycka. Men hur man än bygger och gör kan man aldrig garantera något till 100%. Jag röstade ja till kärnkraft när omröstningen var och det skulle jag även gjort idag.
De flesta politiska partier är nog ense i denna fråga som tur är. I Sverige och utomlands!En stilla reflektion:
Trådens emfatiska engagemang för vår fortsatta möjlighet att leva på denna jord både teoretiskt och praktiskt ger i vart fall mig följande undran: Varför har Miljöpartiet inte större andel av väljarkåren än strax över riksdagsspärren? Alltså, VAD är det som gör att partiet inte får större förtroende?.
Menar du att Sverige skulle bygga kolkraftverk?Kina planerar att bygga 2000st kolkraftverk till.
2st av deras stora kolkraftverk motsvarar Sveriges klimatpåverkankane utsläpp.
Jag säger lycka till med ert miljöarbete
Om jag inte minns fel var det närheten till Köpenhamn som gjorde att det stängdes på dansk begäran.
Det kvittar hur säkert ett kärnkraftverk än blir, kostnaden är alldeles för hög med påföljd att elpriset blir groteskt. Dessutom tar det minst 15-20 år innan det är färdigt att leverera elström. Helt onödigt när vi kan bygga vind- och solkraft för en bråkdel av pengarna, det sistnämnda med ett minimum av underhåll.
Precis vad jag tänkte när jag läste ditt inlägg.Ibland undrar man varför vissa alltid använder sändaren och aldrig kopplar in mottagaren.
BBa
Är det sant???? Men husbil måste man väl ändå ha?Ni som ivrigt slår ner på det mesta som de som inte anammar hysterin tycker ,tänk på en sak vi har inte en susning om vilka kunskaper var och en har, man blir inte profet och expert på dessa frågor genom att man låtit montera några solfångare på taket eller åker elbil !!!!
Vattenkraft är magasinerad sol- och vindkraft!
Det är därför vattenkraften får stå för fiolerna när vind och sol tryter och omvänt.
Jag har en känsla av att alla inte förstår sambandet.
BarnsligtÄr det sant???? Men husbil måste man väl ändå ha?
Försökte bara hålla en nivå som du skulle förstå med tanke på det ursprungliga inlägget. Och det är klart att då blir det barnsligt .Barnsligt
Oftast är det nog du som lägger nivånFörsökte bara hålla en nivå som du skulle förstå med tanke på det ursprungliga inlägget. Och det är klart att då blir det barnsligt .
Försökte bara hålla en nivå som du skulle förstå med tanke på det ursprungliga inlägget. Och det är klart att då blir det barnsligt .
Intressant läsning angående hur miljövänligt elbilen är just nu med vår teknik.
Elbilens batteri kan vara en klimatvärsting
Läs på Svenska Kraftnäts hemsida så kanske du förstår bättre!Det är du som envisas att ständigt återkomma med ett påstående som i praktiken skulle innebära att samtliga vattendomar revideras och en gigantisk effektutbyggnad av vattenkraften skulle genomföras.
Detta förefaller lika omöjligt som att etablera en vindkraftpark på Klädesholmen för att vindförhållanden är gynnsamma. Jag har en känsla av att det är du som inte förstår.
BBa