• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dieselpriset

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Utan att vara med i styrelsen har jag ringt runt till färjebolag, husbilsföretag, tillbehörsfirmor, småbåthamnar mfl. och fått flera bra erbjudande som alla medlemmar kan ha glädje av. Företagen är ofta intresserade och positiva till uppringningen då de själva inte har kännedom om HBK eller tänkt på möjligheten att själva kontakta HBK.

Tyvärr är det vanligt i föreningar att många kommer med bra förslag, "kan inte någon göra ........." etc.!
Tyvärr finns ingen "Någon" det är alltid en person som måste engagera sig, varför då inte du som kommer med bra föreslag.

Nej det bör inte läggas på en "eldsjäl" och det finns säkert många eldsjälar, kanske du är en.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Det finns väl bara ett tiotal rikstäckande bensinbolalag i Sverige. Hur skulle det gå om nu 13 000 medlemmar skulle terrorisera dessa med frågan om rabatter?
:msn_quest: ;) :)
Floa hann före.
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
527
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Rabatter på några 25 öringar i all ära men om vi i stället går samman och kräver samma reduktionsplikt som exempelvis Danmark och Tyskland skulle priset sjunka med flera kronor utan att staten skulle förlora. Genom att gå med i Btänsleupproret och bojkotta Preem kan vi påverka politiken!
 

Robi

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22961
Medlemskap
2024
Det sitter i vilja. Tycker fortfarande att det är märkligt. Har man väl införskaffat en husbil och gått med i en klubb för likasinnade där bränslet är avgörande för om du ska kunna utnyttja din investeringar. Borde det då inte vara självklart för styrelsen att ta tag i fråga. Nu förväntar jag mig ett svar från dom så kallade hedersmedlemmarna. Dom verkar inte tycka om frågan.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Varför tror du att vi inte gillar din fråga och vad får dig att tro att styrelsen inte jobbar med frågan om bättre bränslerabatter mfl.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.794
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det sitter i vilja. Tycker fortfarande att det är märkligt. Har man väl införskaffat en husbil och gått med i en klubb för likasinnade där bränslet är avgörande för om du ska kunna utnyttja din investeringar. Borde det då inte vara självklart för styrelsen att ta tag i fråga. Nu förväntar jag mig ett svar från dom så kallade hedersmedlemmarna. Dom verkar inte tycka om frågan.

Varför inte erbjuda dej att leda en sådan arbetsgrupp, du får säkert styrelsens mandat att tala för klubben?
 

BengtCassman

HBK Medlem
Inlägg
230
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2024
Lägger in ytterligare en länk om hur turerna troligtvis gick till med Preem Lysekil
Om detta stämmer så blir man mörkrädd

 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.824
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Läskig framtid. Snart läge att köpa en liten tomt och ställa upp husbilen som en stuga då dieselpriset omöjliggör att köra med den.

Synd att jag bor så långt från finska gränsen, eller vilken annan gräns som helst eftersom vi har planetens dyraste Diesel. Annars klockrent åka över och tanka billigare.
 
Senast ändrad:

Mats W

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
33257
Medlemskap
2024
Hej
En liten undrar. Vi i denna club är ägare till motordrivna boende som gör att vi kan röra oss runt i Sverige och världen.Alla är vi beroende av drivmedel som bara blir dyrare och dyrare för varje väcka. Vad beror det på att det skrivs så lite om det på forumet. Är det ett tabuämne eller är vi otroligt nöjda med prisutvecklingen
Det kan väl vara på sin plats att undra varför just Sverige ligger i topp vad gäller bränslepriser. Man hör ibland att orsaken skulle vara 279D56A3-09E9-4507-90D7-2C099CC7B60B.jpeghöga världsmarknadspriser - men varför kunde man i så fall köpa diesel för det här priset i Spanien i förrgår. Spanien är väl en del av både världsmarknaden och EU?
 

Goldie

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Gävle
HBK-Nr
2741
Medlemskap
2024
Utan att vara med i styrelsen har jag ringt runt till färjebolag, husbilsföretag, tillbehörsfirmor, småbåthamnar mfl. och fått flera bra erbjudande som alla medlemmar kan ha glädje av. Företagen är ofta intresserade och positiva till uppringningen då de själva inte har kännedom om HBK eller tänkt på möjligheten att själva kontakta HBK.

Tyvärr är det vanligt i föreningar att många kommer med bra förslag, "kan inte någon göra ........." etc.!
Tyvärr finns ingen "Någon" det är alltid en person som måste engagera sig, varför då inte du som kommer med bra föreslag.

Nej det bör inte läggas på en "eldsjäl" och det finns säkert många eldsjälar, kanske du är en.
Vi kan väl komma överens om att bojkotta att tanka på Preem. Det är väl alltid en början.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.393
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Vi kan väl komma överens om att bojkotta att tanka på Preem. Det är väl alltid en början.
Och det skulle göra skillnad tror du??

Preem omsätter över 65 miljarder (65 000 000 000), det är väldigt mycket.
Som jämförelse kostar Sveriges alla gymnasieskolor 46 miljarder per år.

Tror du fortfarande att vår lilla klubb skulle påverka Preem om vi bojkottade deras drivmedel?
Det har jag väldigt svårt att tro....
 
Toppen