kuaiLi
FD HBK Medlem
Att definiera det odefinierbara!
Många skriver ju om hur de idkar "fri camping" eller "fricamping". Nu finns det ju inte mig veterligen några campingar som är gratis eller fria från avgifter. Så är det en dålig översättning från engelska el. tyska?
Den rätta benämningen är "wild camping", googla för både England och Tyskland. Gäller vanligtvis också övernattning på parkeringsplatser.
Gotland kan vara ett bra exempel på hur regionen förbjudit "wild camping" genom lokala ordningsföreskrifter.
Och har varit på tapeten många gånger!
För några år sedan benämndes det tom. svartcamping på Husbilsklubben.
Många skriver ju om hur de idkar "fri camping" eller "fricamping". Nu finns det ju inte mig veterligen några campingar som är gratis eller fria från avgifter. Så är det en dålig översättning från engelska el. tyska?
Den rätta benämningen är "wild camping", googla för både England och Tyskland. Gäller vanligtvis också övernattning på parkeringsplatser.
Gotland kan vara ett bra exempel på hur regionen förbjudit "wild camping" genom lokala ordningsföreskrifter.
Och har varit på tapeten många gånger!
Hårda regler för att övernatta i husbil på Gotland - P4 Gotland
Även om parkering är tillåten så får man inte övernatta i husbil på offentlig plats på Gotland. Man får heller inte ställa sig i terrängen, vid sidan av ...
sverigesradio.se
Sveriges Radio - lokala och rikstäckande radiokanaler
Sveriges Radio ger dig nyheter, program och poddar i allmänhetens tjänst. Lyssna direkt på P1, P2, P3, eller P4 med 26 lokala kanaler. Håll dig uppdaterad ...
134.25.4.142
För några år sedan benämndes det tom. svartcamping på Husbilsklubben.
Visby skärper kraven kring svartcampare!!
Jaha, min "vänliga" kommun har nu åter gjort en idiotisk sak, nu skärper de kraven för att stå inom visby med husbil i sommar. Det är inte längre tillåtet att med husbil stå på parkeringarna i visby. Det räknas som "svartcamping"!! Ibland blir jag så trött på kommunfolket, de hänvisar till...
www.husbilsklubben.se