Sv: Damer bakom ratten
Hei,
Ja, det er bra å være to om å kjøre.
Som norsk tjej, på veg til å flytta til Sverige våger jeg meg inn på forumet.
Min bedre halvdel hadde "kjøreskole" med meg og husbilen fra første stund, og satt meg grundig inn i alle bilens tekniske og praktiske innretning, både med hensyn til motor ( olje, vann etc) og gasol osv.
I tillegg fikk jeg opplæring i å manøvrere husbilen både forover og bakover, slik at det til slutt var like naturlig at jeg kjørte som at han selv gjorde de.
Vihar reist mye i Europa, over lange strekninger, og da er det godt å kunne avlaste hverandre. Men så en dag ble min mann brått syk, og fikk kjøreforbud.
Hva da, om jeg ikke hadde mestret å kjøre husbilen???
Det hadde avskåret oss fra å kunne nyte et liv i frihet som landeveisfarende.
Men takk være at jeg etterhvert har lært meg å mestre bilen like godt ( og kanskje vel så godt) som flere av våre mannlige husbilvenner båder når det gjelder kjøring og teknisk innsikt, så er vi still going strong, og har allerede to lange Europaturer bak oss med meg som eneste sjåfør, og neste tur er planlagt til Frankrike i oktober.
Til sammenligning har vi flere husbilsvenner hvor fruen ikke tør, og heller aldri har fått opplæring i å kjøre husbil, og har sett at gode venner har måttet parkere bilen når far ikke kan kjøre.
Så tjejer, stå på, og lær å mestre husbilen. Ta et kjørekurs på "trygg grunn", det er bare trening som skal til!!!!
Tut og kjør!!
Hilsen Fruffa