Sv: Damer bakom ratten
Hej!
Manöverkörning som nämdes i något inlägg är bra för båda könen. Vi killar är inte alltid så bra som vi tror och fördomar finns det gott om.
Manöverkörning inom CC är oftast välbesökt, där ordnas speciella träffar varje vår hos många av sektionerna. Det är mest husvagnsfolket som kommer tyvärr men det skulle nog inte vara fel om även husbilsägare var närvarande.
Själv är jag idekläckaren till en träff inom Älvsborgs-sektionen som heter "tjejer med drag" (-89).
På den träffen var det bara tjejerna som hade tillträde till teorisal och manöverbana, killarna fick hålla sig på behörigt avstånd (några km därifrån).
Min fru Ingela var en hejare på att köra manöverbanan och efter första gången körde hon ofta ekipaget. Minns ett klockrent ex när vi var i Linz och vi skulle in på vår plats efter incheckning. Det var lite trångt att passera receptionen och mannen som skulle följa med blev förvånad att det var en kvinna bakom ratten, fick frågan "ska hon köra!". Naturligtvis sa jag.
När hon kom till vår lilla gräsplätt backade hon in klockret till många campinggästande mäns stora förvåning.
Det skulle nog vara bra som nämns i ett av inläggen att ordna en manöverhelg varje vår för avrostning/träning/tips för både kille och tjej alla kategorier. Detta kanske inte bara skulle ske på årsmötet utan mer geografiskt spritt genom landet, då kommer det nog fler.
Det vore kul om vi kunde vara några stycken som kunde fila på detta.
/Bosse