• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Champion elverk, utförsäljning.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
...precis så är det! Klarna är inte ett valbart alternativ i kassan!

Då vill jag, kanske lite onödigt men ändå...... Varna för att överhuvudtaget klicka till på Google pay rutan på någon konstig sida.
Med stor ovilja så anslöt jag mig till det onödiga eländet med telefonen för att kunna betala lite till några appar i telefonen för att slippa reklamskräpet.
Det funkar bra till det, men som sagt det finns inga extra spärrar.
Och så varningen med Googles jä... sammankoppling på allt som är inloggat om man inte passar sig eller har flera inloggningar.
Rutan med Google pay öppnar sig så snällt även på datorn, och man är bara ett litet misstag med ett klick från att betala på dessa oseriösa sidor........ Jag var tvungen att testa o_O, att bara öppna rutan alltså.
Tilläggas bör dock att jag sedan jättelänge (när man skickade fax till USA med kortnummer, för att prenumerera på tidningar) har ett extra konto med ett kort som jag använder som mellanhand till alla betalningar som sker till betaltjänster, P-appar, automater utan kod även Swish m.m. och där har jag begränsat med pengar utan möjlighet till övertrass. av kontot.

M. mycket v. h. JANKRO.
 
Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Jag provade att beställa en sak därifrån och det går vi Klarna, ”få först, betala sen”. Kollade Klarna och fakturan finns med med dessa premisser och 30 dagar. Det gäller att inte klicka i de andra betalsätten som kommer fram. Spännande att se hur det går. Meddelar här hur det går. Fått Mail från firman att beställningen mottagits och betalning sker via Klarna och nytt besked via Mail när varan skickas.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Ja, det verkar att vara ett helt ok. elverk, men priset är betydligt högre på seriösa firmor, och även om det brukar kosta mer i Sverige som i vanliga fall, så verkar den här skillnaden vara större än vanligt :confused:.


M.v.h. JANKRO.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Efter att besökt appen och gjort beställning, skall man nog byta byta kod till Bank id. Om det visar sig vara bedrägeri.
De har redan aktiverat Fakturan i Klarna, det ska ske när man skickat varan.
Du kopplas till Klarna portal där kan inte shopen komma åt ditt bankide eller kod!
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
566
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
De har redan aktiverat Fakturan i Klarna, det ska ske när man skickat varan.
Du kopplas till Klarna portal där kan inte shopen komma åt ditt bankide eller kod!
Ok, är inte så bra på detta med säkerhet och så när man köper på nätet. Bra att någon som kan berättar, är ju lätt att bli lurad och all information är ju bra att få. Vi får hoppas att allt går rätt till och att det inte blir problem med leveranserna och att det kommer de saker som beställts, så det inte kommer en hög med tegelstenar eller något.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Gjorde köp, den finns i min klarna app, nu får vi se om det kommer nått!
Hejsan, så bra.... Jag tänkte nästan bli försökskanin för om man blir lurad på varan så kan man väl överleva, bara man inte blir lurad på kontot m.m. Men eftersom KLARNA har tagit över så borde den risken i alla fall vara borta.
Jag lutar mig tillbaka och väntar med viss spänning på rapport :p.

M.v.h. JANKRO.
 

kullen

HBK Medlem
Inlägg
371
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2024
Jag beställde också ett elverk. Det gjorde jag på en gång när tipset från TS kom, jag resonerade ungefär som en annan skribent att vad f-n, hela beställningsproceduren gick smärtfritt, legitimationen med BankID sker ju inte förrän man är inne hos Klarna så allt var klockrent, MEN jag skulle aldrig ha fullföljt med något annat betalningsförfarande. Fakturan kom på mejl någon timme senare.
På förmiddagen idag ringde jag till Klarna och frågade vad som händer om det inte kommer något paket och fick till svar att om inte paketet kommit när det är ca. 1 vecka kvar tills förfallodagen så hör jag av mej till Klarna och får då ytterligare 21 dagar på mej att betala fakturan och under tiden så undersöker Klarnas team vad som har hänt. Om det kommer något paket så kommer jag att öppna det hos ombudet och kolla så det inte bara är en cementklump som kommer. Kommer naturligtvis inte att provköra det hos ombudet.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
För den som huvudsakligen ska ha elverket för att ladda husbilens batterier via den inbyggda laddaren, finns detta alternativ:


Litet, smidigt, lätt och (relativt) tyst.

Pålle
Hmm, fast det elverket är 2-takts. Annars är det ju en bra storlek för att ha med i husbilen.
 
Toppen