• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Champion elverk, utförsäljning.

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
3500kr som ordinarie pris är ju väldigt billigt, men 999kr låter för bra för att vara sant...
Någon som beställt av Martuning innan?
Googlade, och ingenting kom upp, frånsett länk till sidan och FB. Hemsidan har ingenting som beskriver företaget.
För mig en stor varningsflagga
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.602
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om något låter för bra för att vara sant, brukar det oftast vara för bra för att vara sant.

Googlade därför på företaget, men hittade inte någon information.

Var i världen företaget är beläget framgår inte, och den enda kontaktinformationen är en e-postadress.

Sajten registrerades för några veckor sedan, men någon information om sajtens ägare – eller var i världen denne finns – avslöjas inte.

För mig hissas inte någon varningsflagg, utan ett helt flaggspel!

Pålle

Tillägg: Hittade info på hemsidan om att man kunde ställa frågor till support@zenika.de. Detta företag existerar dock inte längre.
 
Senast ändrad:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
676
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag förstår fortfarande inte varför en som vill ha lugn och ro i naturen ska behöva lyssna på ett elverk i närheten. Jag hade en separat till båten men gav upp då den väsnades alldeles för mycket för att vara acceptabel i skärgården. Att lämna elverket igång och själv lämna husbilen för att slippa oljudet är ju också ett ganska vanligt sätt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
En sådandär hemlig firma, går i princip inte att spåra var den hör hemma. Men om man betalar med KLARNA så kan man ju vänta med betalningen tills man har grejerna hemma i alla fall.

M.v.h. JANKRO.
Klarna har räddat mig ett par gånger! Likaså PayPal. Men de här bedrägerierna har ökat lavinartat den senaste tiden. Har handlat massor av grejor från hela världen, mycket Kina, i många år, utan några som helst problem. Men nu har svindlarna hittat marknaden! Så kolla alltid firman före köp. Betala aldrig direkt med kort. Finns inte betaltjänst typ Klarna, avstå!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Klarna har räddat mig ett par gånger! Likaså PayPal. Men de här bedrägerierna har ökat lavinartat den senaste tiden. Har handlat massor av grejor från hela världen, mycket Kina, i många år, utan några som helst problem. Men nu har svindlarna hittat marknaden! Så kolla alltid firman före köp. Betala aldrig direkt med kort. Finns inte betaltjänst typ Klarna, avstå!
Ja, är man ens lite fundersam så bör man avstå, i alla fall med kort. Men om de har blivit godkända av någon "seriös" betaltjänst så är det ju i alla fall något litet plustäcken i marginalen, annars så blir de säkert uteslutna.
Amazon funkar ju på liknande sätt med betalning och särskilt om det står "Skickas från Amazon" dessutom.

(Att jag satte tecken över "seriös" för betaltjänst var inte för att man kan bli lurad av dem utan mest för deras otaliga varianter för att leda in köparen på, -Betala senare, -Skjut upp din betalning, samt inte minst, -Dela upp din betalning.
Det måste vara en besvikelse att inte få dra igång en avbetalning med räntor varje gång någon rackare har råd att betala hela beloppet på en gång :p.)

M.v.h. JANKRO.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja, är man ens lite fundersam så bör man avstå, i alla fall med kort. Men om de har blivit godkända av någon "seriös" betaltjänst så är det ju i alla fall något litet plustäcken i marginalen, annars så blir de säkert uteslutna.
Amazon funkar ju på liknande sätt med betalning och särskilt om det står "Skickas från Amazon" dessutom.

(Att jag satte tecken över "seriös" för betaltjänst var inte för att man kan bli lurad av dem utan mest för deras otaliga varianter för att leda in köparen på, -Betala senare, -Skjut upp din betalning, samt inte minst, -Dela upp din betalning.
Det måste vara en besvikelse att inte få dra igång en avbetalning med räntor varje gång någon rackare har råd att betala hela beloppet på en gång :p.)

M.v.h. JANKRO.

Vad jag kunde se fanns inte alternativet Klarna som betalningsmöjlighet på elverket?
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Borde vara några problem att handla dom har ju klarna Ingen vara inga pengar
Klarna är absolut en säkerhet, om man väljer faktura. Men det är ändå du som ska processa mot säljaren. Klarna kräver att du kommunicerar, eller i vart fall försöker kommunicera, med säljaren. Ibland vill man också ha in kopior på kommunikationen. Jag har jobbat med juridik i hela mitt liv och hanterar det här, men att säga att det inte är några problem, är att förenkla bilden.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.582
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Vad jag kunde se fanns inte alternativet Klarna som betalningsmöjlighet på elverket?
Hejsan. Kan det vara så jäv.... att reklamen längst ner för KLARNA m.m. är död om man lägger elverket i varukorgen, och bara alternativen som dyker upp vid elverket är användbara.
Då blir det trippelvarning på att köpa för Google pay drar direkt.

M.v.h. JANKRO.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hejsan. Kan det vara så jäv.... att reklamen längst ner för KLARNA m.m. är död om man lägger elverket i varukorgen, och bara alternativen som dyker upp vid elverket är användbara.
Då blir det trippelvarning på att köpa för Google pay drar direkt.

M.v.h. JANKRO.
...precis så är det! Klarna är inte ett valbart alternativ i kassan!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
...precis så är det! Klarna är inte ett valbart alternativ i kassan!

Jag tror att bara PayPal och något betalsystem som jag inte känner igen var möjligt, och jag misstänker att när man försöker genomföra
affären är bara det "ovanliga" systemet tillgängligt, kanske är det ett fejksystem?
 
Toppen