• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

En undran,:) är ni med i Caravan Club? varför? är det bra förmåner? jag undrar bara för jag tänkte gå med där om det är bra :)

Tycker CC är en stor o bra intresseorganisation. Finns en del förmåner som är bra. Det bästa är att du tittar in på hemsidan och ser själv vad som passar er.
Caravan Club of Sweden - Hem

Tycker inte det ena utesluter det andra vad det gäller att vara med i CC.
Har själv varit med sedan tidigt -80tal. Vi hade husvagn i ca 24 år och nu sedan 12år husbil. Visst vi kanske inte utnyttjar deras campingar numera så mycket eftersom det inte passar riktigt vårt sätt att åka husbil.
Sedan tycker inte jag man kan jämföra en internetklubb med CC vad det gäller besök på sidan. Känns inte relevant för mig men för vissa kanske.
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Det är ju helt otroligt hur fel man kan tolka ett inlägg.
Självklart får var och en bestämma själv var de vill stå.
- Jag har inte sagt något annat.

Det jag menar är att en campingplats är en nödlösning för de flesta av oss.

Förklarar varför jag har fel om detta, när vi inte behöver deras tjänster.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Det är ju helt otroligt hur fel man kan tolka ett inlägg.
Självklart får var och en bestämma själv var de vill stå.
- Jag har inte sagt något annat.

Det jag menar är att en campingplats är en nödlösning för de flesta av oss.

Förklarar varför jag har fel om detta, när vi inte behöver deras tjänster.

Förklara?

Du säger det själv, "Det jag menar är att en campingplats är en nödlösning för de flesta av oss."

För dig och en grupp inom klubben, men absolut inte alla och jag tror faktiskt tvärtom, att en campingplats INTE är en nödlösning för de flesta av oss, utan något som passar väldigt bra mellan varven!

Min egen erfarenhet är att de gånger som vi tagit in på campingplatser så har vi absolut inte varit den enda husbilen, tvärtom.

Nej, vi är inget homogent kollektiv och tror inte ens att du är en "medelhusbilsägare", som representerar så radikala idéer.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Caravan Club

Det är ju helt otroligt hur fel man kan tolka ett inlägg.
Självklart får var och en bestämma själv var de vill stå.
- Jag har inte sagt något annat.

Det jag menar är att en campingplats är en nödlösning för de flesta av oss.

Förklarar varför jag har fel om detta, när vi inte behöver deras tjänster.

Nja...jag tror nog att vi förstod... åtminstonne det du skrev och det är ju det enda vi kan förhålla oss till.

Nödlösning...? Nej...det är just det som är grejen. För många är campingplatsen vissa nätter en efterlängtad lösning...inte en nödlösning. De kanske vill ta sig en rejäl och lite längre dusch än vad husbilsduschen erbjuder, de kanske vill utnyttja en tvättmaskin, de kanske vill låta barnen leka av sig, de kanske vill utnyttja husbilens alla möjligheter med markis, grill, mm tillsammans med likasinnande...ja jag kan se många skäl till varför många anser campingplatsen vara en lösning...inte en nödlösning.

Skalan är snarare sådan att den sträcker sig från de husbilister som enbart vill husera på campingplats....till dem som aldrig vill. Någonstans mellan dessa ytterligheter befinner sig nog de flesta av klubbens medlemmar. Jag tycker mig kunna tolka ut det ur Hbk egna forumundersökning 2011 bland medlemmarna (finns i annan tråd).

Detta är väl möjligen ett avsteg från trådskaparens CC-fråga, men ändå inte.
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Caravan Club

För vårt vidkommande tycker vi att det är bekvämt och unnar oss campingplats när vi är i Spanien. Vi betalar gärna för att stå uppkopplad till vatten och tömning av gråvatten. Tillgång till tvättmaskin, toa, dusch, dessutom känns det säkrare. Detta är vad vi tycker.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

För vårt vidkommande tycker vi att det är bekvämt och unnar oss campingplats när vi är i Spanien. Vi betalar gärna för att stå uppkopplad till vatten och tömning av gråvatten. Tillgång till tvättmaskin, toa, dusch, dessutom känns det säkrare. Detta är vad vi tycker.

Var har CC campingar i spanien????
Förstår inte ditt inlägg.:yes:
HaDe Hasse
 

Eva 9

HBK Medlem (P)
Inlägg
149
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

En undran,:) är ni med i Caravan Club? varför? är det bra förmåner? jag undrar bara för jag tänkte gå med där om det är bra :)

Nu tycker jag att denna tråd helt har spårat ur. Ovanstående är det som trådskaparen ville ha svar på och har väl fått en hel del bra svar också.

Campingplatser i Spanien har väl inget med CC medlemskap att göra?
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Caravan Club

Nu tycker jag att denna tråd helt har spårat ur. Ovanstående är det som trådskaparen ville ha svar på och har väl fått en hel del bra svar också.

Campingplatser i Spanien har väl inget med CC medlemskap att göra?

På CC förmånssida framgår rabatterat pris på internationellt campingcard och spanska campingplatser är väl internationella.
 

Eva 9

HBK Medlem (P)
Inlägg
149
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

För vårt vidkommande tycker vi att det är bekvämt och unnar oss campingplats när vi är i Spanien. Vi betalar gärna för att stå uppkopplad till vatten och tömning av gråvatten. Tillgång till tvättmaskin, toa, dusch, dessutom känns det säkrare. Detta är vad vi tycker.

Det framgår tyvärr inte om dom står på en internationell camping som har rabatt för att dom har internationellt campingcard utfärdat av CC.
 

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Caravan Club

Detta som du skriver Tessi visste jag eftersom campingavgiften var rabatterad efter uppvisande av cc-kortet. Det är väl inget fel om takhöjden är hög om man inte förolämpar någon.
Kostar på oss att önska ett gott nytt år.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Caravan Club

Jag tycker det borjar bli tröttsamt med det de skriverierna om campingar contra ställ platser, att där fins en del enögda husbilsfantaster, som inte kan se med båda ögonen,

utan tror att deras uppfattning är den ända saliggörande och gör alt för att smutskassta andra alternativ än ställplatser, när jag köpte husbil så hade jag ingen tanke på att det var skamligt att stå på campingar, med en husbil lika lite som det var att frikampa eller er vara på ställplatser med en husvagn.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Caravan Club

I mina ögon är CC kortet onödigt och hör inte hemma bland oss.

Grejen med att äga en husbil är väl ändå lyxen att slippa ta in på campingar.
Slippa nyttja offentliga duschar och andra gemensamma faciliteter som husvagns-folket behöver.

Är inte detta själva poängen med husbils-ägandet ?
Ritva har cancer och måste ha den service som finns på campingplatser, annars får vi stanna hemma. Vi är CC medlemmar.
Jag är glad så länge jag kan ha Ritva med mig. Vi brukar åka från april till september, med avbrott för Ritvas behandlingar en gång i månaden.
Gott Nytt År
Ritva o Uno samt jycken Sigge
 
Senast redigerad av en moderator:

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Jag skulle nog inte gett mig in i denna tråd, allt misstolkas märker jag.
Förpassar mig nu till läktaren.

// T
 

Eva 9

HBK Medlem (P)
Inlägg
149
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Frågan i denna tråd gäller fortfarande vilka förmåner man har när man är medlem i CC och inte var man föredrar att inta sin nattvila i husbilen.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Ritva har cancer och måste ha den service som finns på campingplatser, annars får vi stanna hemma.
Jag är glad så länge jag kan ha Ritva med mig. Vi brukar åka från april till september, med avbrott för Ritvas behandlingar en gång i månaden.
Gott Nytt År
Ritva o Uno samt jycken Sigge

Vad har det med CC rabatter i Spanien att göra????
Hasse
 
Senast ändrad:
Toppen