W
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Vi lämnade det eviga ”hus-underhållet” efter många år och flyttade till lgh, vilken befrielse! In med nyckeln och bara vrida 2 varv åt höger, sen är det bara att dra ut i friheten utan att spänna säkerhetsbältet...verkar jobbigt att ha hus ?
verkar jobbigt att ha hus ?
Tja, vad ska man säga om hur fördriva tiden för att undvika känslan av instängdhet, jag skulle vilja kalla det för hem-klaustofobi. Här kommer mitt första förslag på vad jag har tänkt att göra under återstående 13 dagars karantän efter hemkomsten från Spanien!
1) Jag ska våt-slipa alla mina köksknivar som börjat bli slöa (tidsåtgång: ca en vecka)
2) En annan självklarhet är att starta ny omgång surdegs-grund för att kunna baka ”riktiga” baguetter (tar ca 5 dagar)
3) Köpa pasta, NEJ tack! Den ska göras hemma, med eller utan pastamaskin. Finns det bättre pasta än färsk hemmagjord sådan?
4) ?
Ös på bara, hur har du tänkt att fördriva tiden när/om du har gott om den? Dela gärna dina idéer med oss ”tids-oberoende” och ”karantän-dömda” sådana... : )
Ja Kent veden värmer flera gånger, har själv beställt 10 kubik med leverans i slutet av veckan.
Tack det samma Hasse & Ingegerd! Det är aldrig roligt att tvingas göra saker mot sin vilja och visst är det ren förlustaffär när man tvingas sälja husbilen. Det fina med er 2 är att ni trots allt ALLTID är positiva och ser framåt, en bra egenskap som överbryggar många svårigheter. Vi kanske inte träffas på vägarna längre, men vi är med er i tanken och läser gärna era trevliga inlägg. Många kramar från oss!Hej M & R ! Vad kul att se/läsa från Er ... /Hasse & Ingegerd
Varningens finger till alla som lämnar bilder på sina bilar.Visa aldrig reg.skylten på bilden.Finns en sida där man på reg.nr. får reda på allt om en person.Addres,inkomster,skulder,avbetalningar,storlek på bostad,brottsregister och mycket annat,detta kan missbrukas.Kollade lite på ditt reg.nr.Du bor med en kvinna på 69år,bostadsrätt 61kvm,äger tre fordon.En Suzuki,Volvo och Carthago.Visserligen är karantänen från resan avslutad men det känns som den fortsätter.
I stället för att sitta på nätet med diskutionen på HBK om att vissa anser vi skall ställa våra husbilar i karantän och inte använda dom, så tog jag tag i ett säkert 15 år gammalt projekt.
Att måla en betongvägg på balkongen.
Efter första strykningen blev det en tur till gården där vi har husbilen.
Efter att varit i ett smogfyllt Polen nästan hela vintern, på grund av svärmors sista tid i livet, så behöver husbilen en rejäl vårrengöring.
Det blev maskinpolering för att få upp glansen med rubbing på hatten över vindrutan, motorhuven och sidorna över framhjulen.
Och sedan Maguirs vaxpolish.
Visa bilaga 192523Visa bilaga 192524
Resultatet godkänt.
Nu är det bara resten kvar att fixa. Men jag har i alla fall börjat.
Sen passade det bra med den andra strykningen på min målning på balkongen när jag kom hem.
Sen blev det en god middag med bruna bönor och fläsk.
Och jag känner mig tillfreds med min dag.
Krister.
Varningens finger till alla som lämnar bilder på sina bilar.Visa aldrig reg.skylten på bilden.Finns en sida där man på reg.nr. får reda på allt om en person.
Uppmanar till försgtighet.
Mvh
Varningens finger till alla som lämnar bilder på sina bilar.Visa aldrig reg.skylten på bilden.Finns en sida där man på reg.nr. får reda på allt om en person.Addres,inkomster,skulder,avbetalningar,storlek på bostad,brottsregister och mycket annat,detta kan missbrukas.Kollade lite på ditt reg.nr.Du bor med en kvinna på 69år,bostadsrätt 61kvm,äger tre fordon.En Suzuki,Volvo och Carthago.
Vilken funktion fyller dataskyddslagen då allt finns öppet på nätet.Uppmanar till försgtighet.
Mvh