F
F.d. 58303
Guest
Vilka motiv är det som alla vet?
Göran i Björnarbo
Göran i Björnarbo
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Att få ner Co2 utsläppen!Vilka motiv är det som alla vet?
Göran i Björnarbo
Läs tex inlägg 49 och 52.Vilka motiv är det som alla vet?
Göran i Björnarbo
Det är dom breda skatteintäkterna staten tjänar på,att skatta multimiljonärer ger inte tillräckliga intäkter, ju fler som betalar desto bättre.
Genom att vi behåller våra gamla fodon? Kanske inte alla håller med om skrivningen alla vet, man bör kanske inte tro att alla tycker som sig själv.Att få ner Co2 utsläppen!
Nej precis, det gäller att förstå vad som var meningen med beslutet, då får man gå till de som la fram beslutet och se vad de säger.Genom att vi behåller våra gamla fodon? Kanske inte alla håller med om skrivningen alla vet, man bör kanske inte tro att alla tycker som sig själv.
Det får du bara riktiga svar på från de politiker som beslutat. Det finns många att fråga från ministrar till riksdagspolitiker.Om man tar ett beslut och det inte fungerar utan får motsatta effekt, borde man inte ta tillbaka beslutet då. Istället lägger man ännu mer börda på oss husbilsägare och tror att det fungerar bättre då. Jag har svårt att tro det kommer fungera utan många kommer säkert att åka med sina äldre husbilar.
Gäller fortfarande för min del.Vad förväntar vi oss? Systemet är uppbyggt så att den som fattar beslut inte någonsin behöver ta någon form konsekvens för sitt handlande.
Göran i Björnarbo
Du har ju chansen att rösta på nån som har de åsikter du önskar. Då blir det förändringar om tillräckligt många omfattar dina idéer.Gäller fortfarande för min del.
Göran i Björnarbo
Man tycker olika och majoriteten har därför ”rätt”.Om jag gör något dumt i mitt yrkesutövande, gör jag mig illa fysiskt, vilket gör ont. Alternativt blir det ett ekonomiskt avbräck.
När det gäller politiska beslut existerar det inte någon sådan koppling.
Göran i Björnarbo
Beslutet är inte riktat mot husbilar utan mot vanliga bilar,där har man fått god utdelning ,allt fler laddhybrider och rena elbilar, ännu fler blir det när man höjer skatten på fossilbilar ytterligare,så detta fungerar helt enligt planenOm man tar ett beslut och det inte fungerar utan får motsatta effekt, borde man inte ta tillbaka beslutet då. Istället lägger man ännu mer börda på oss husbilsägare och tror att det fungerar bättre då. Jag har svårt att tro det kommer fungera utan många kommer säkert att åka med sina äldre husbilar.
En utmärkt förklaring!Beslutet är inte riktat mot husbilar utan mot vanliga bilar,där har man fått god utdelning ,allt fler laddhybrider och rena elbilar, ännu fler blir det när man höjer skatten på fossilbilar ytterligare,så detta fungerar helt enligt planen
Om vi behåller våra gammla bilar har det också fungerat.Jag har svårt att tro det kommer fungera utan många kommer säkert att åka med sina äldre husbilar.
Problemet är det dom lovar vid valet har dom glömt ett år senareDu har ju chansen att rösta på nån som har de åsikter du önskar. Då blir det förändringar om tillräckligt många omfattar dina idéer.
Det är väl så att vi är sådan liten grupp som drabbas så dom struntar i ossJovisst så är det, att beskatta några få husbilar kommer förstås inte att ge några som helst avtryck i statsbudgeten. Den beskattningen har förstås helt andra motiv som alla vet.
Husbilsägare är väl knappast något partis kärnväljare och så länge missnöje och diskussion bara förs på ett internt forum, ja då behöver ingen bry sig. Dessutom är det väl inte mer än nån handfull personer som brukar yttra sig på forumet, så frågan kanske inte är så värst betydelsefull? Ska man försöka förändra partiers inställning, då är nog inte ett sånt här forum särskilt effektivt. Någon annanstans ser man inte nån vidare kritik mot hur skatten slår mot husbilar. Iallafall har sån kritik inte gjort några större avtryck.Det är väl så att vi är sådan liten grupp som drabbas så dom struntar i oss