Bäckis1843
HBK Medlem
Jag kör min Volvo pv anno 1960 på E85...Och dessutom spottar den väl ut väldigt lite koldioxid
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kör min Volvo pv anno 1960 på E85...Och dessutom spottar den väl ut väldigt lite koldioxid
Det är nog inte så att det saknas pengar i Sverige. Företag som får rejäla stöd pga pandemin och som några månader senare delar ut mångmiljardbelopp till aktieägare. Där borde finnas mer att hämta till gemensamma utgifter än att vara bitter över elcyklar och annat krafs.
[/QUDTE]
Jovisst kan man tycka som du gör om företag och bidrag samtidigt som man gör stora utdelningar. Det var ett exempel på att det inte saknas pengar i Sverige, pengar som man förstås kan använda till gemensamma utgifter som vi tycker borde prioriteras, vare sig det är vägar eller vård eller nåt annat. Bidrag till elcyklar täcker nog inte upp särskilt många meter vägunderhåll.Din åsikt är förståelig & jag håller med. Inte för att företagen får bidrag & sedan delar ut bonusar & aktieutdelningar, Detta är för mig en etisk fråga. Det känns inte bra i dessa tider att dom gör på detta viset. Men jag tror detta är en nödvändighrt .Dom ekonomiska stöden förhindrar arbetslöshet & konkurser. Om aktiekurserna dyker & aktieutdelningarna uteblir så drabbas i slutänden arbetstagarna. Dessa åtgärder är enl. mitt tycke bättre än att gynna miljönissarna med ett helt verkningslöst skattesystem.
När jag skriver miljönissarna så avser jag ju inte de konsumenter köpt miljöfordon utan nissarna i regeringen. Eftersom MP är ett minoritetsparti & kan tvinga igenom en politik trots att en liten minoritet av svenska folket har gett dom sin röst. Miljöarbetet i sig är viktigt & måste fortgå men dom är ju på väg att ruinera hela samhället med ogenomtänkta pålagor, skatter & beslut.Sen blir det lite löjeväckande, att du tror att användningen av nedsättande ord som du använder om de som tycker annorlunda än vad du gör, styrker din argumentation.
Tycker bara att din argumentation skulle vinna mycket på att ha en annan ton än att använda begrepp som miljönissar. Nu framstår det som att du saknar tillräckliga argument.När jag skriver miljönissarna så avser jag ju inte de konsumenter köpt miljöfordon utan nissarna i regeringen. Eftersom MP är ett minoritetsparti & kan tvinga igenom en politik trots att en liten minoritet av svenska folket har gett dom sin röst. Miljöarbetet i sig är viktigt & måste fortgå men dom är ju på väg att ruinera hela samhället med ogenomtänkta pålagor, skatter & beslut.
hej var skall man leta var finns 81 sidig sammanställning du refererar till annars bra jobbatDet finns en 81-sidig sammanställning, som inte är den lättaste att ta sig igenom.
Om man orkar göra det, och dessutom ägnar sig åt lite räkneövningar, upptäcker man tre saker:
1) Skattestystemet varierar mellan de olika länderna – och i vissa fall även mellan olika regioner i samma land.
2) Skattens storlek varierar kraftigt mellan de olika länderna (och regionerna), från några tiotals euro upp till flera hundra euro.
3) Skatten i Sverige är är den ojämförligt högsta i hela EU.
Tyvärr går det inte att "kippa och klistra" ur skriften, och att lägga upp den i sin helhet strider mot lagen om upphovsrätt (och mot forumreglerna).
Pålle
hej var skall man leta var finns 81 sidig sammanställning du refererar till annars bra jobbat
Trafikolyckor, sjukdommar pga tex luftföroreningar osv. Tydligen finns det ingen intäktssida där, bara kostnader...”Sociala externa kostnader” någon klar synt person som känner sig manad att ge någon form av översättning till en vardags svenska som en bonnläpp som undertecknad kan begripa.
Göran i Björnarbo
Å herre gud, vad skall man säga?Tycker bara att din argumentation skulle vinna mycket på att ha en annan ton än att använda begrepp som miljönissar. Nu framstår det som att du saknar tillräckliga argument.
Eftersom du frågar. Det är nog så att om man inte vet vad man ska säga och inte har kvar några argument, ja då kanske det är smart att inte säga nåt.Å herre gud, vad skall man säga?