Bra att dom gått ut och uttalat sig om än inte så uttömmande. Jag tror heller inte att Biltema själva skulle stoppa in något sådant i sina produkter. En mindre nogräknad batteritillverkare däremot..
Det skulle ju vara kul att få höra vad dom säger om att batterierna börjar fungera för fullt igen efter en enkel återställning. Det tyder på ett "produktfel" så Biltema borde ju kasta sig över möjligheten att hjälpa alla sina kunder som reklamerar batterier och får nobben idag, eller?
Oavsett bugg eller inbyggt åldrande så är det ju rimligen ett bevis på ett ursprungsfel i batteriet så reklamationsrätten bör ju gälla och Biltema stå för en lösning ?
Tyvärr blir det väl i så fall kanske lite moment 22 när man först får nobben av Biltema för dom säger att man inte skött sitt batteri, sen går man hem och nollställer batteriet och går tillbaka till Biltema och bevisar att man minsann inte misskött det för nu fungerar det perfekt.
Jaha, va bra säger Biltema då, du har löst problemet
.