• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig Ctek m.m

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Tack för tipset Peter, jag har hört deras radioreklam i flera dagar nu om denna helg, men inte har jag tänkt på att det var något jag behövde! :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Ett riktigt klipp ! Den tjänade dom inte många kronor på.

Peter :)

Japp det är ett klipp, fem och ett halvt års medlemskap kan man säga att jag sparade! :)
Jag känner mig ännu mera nöjd efter att ha kollat vad stället där jag brukar handla grejer från tar, 2695 kr vill de ha. Visserligen har jag rabatt där men om de skulle pruta 1000 spänn hade nog förhandlingarna blivit långa och hårda. :D

mvh jocke
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Lägg varor i korgen och gå till kassan så dras rabatten av. Det blev en Ctek 250 för mig också.

Stor tack för hjälpen! Nu har jag lagt en order och hoppas på bättre laddning även vid kortare körtid. Blev tvungen att byta bodelsbatteri och satte in ett AGM från Biltema men är lite osäker på om mitt gamla EBL-block från 2002 kan hantera denna batterityp på ett bra sätt.
EssoJ
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Det är kanske inte alltid den fungerar ihop med solpanelen. Har man seriekopplat 12v eller 24v, så är den för klen i spänningen.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Det stämmer bra Håkan, jag var till butiken för att hämta ut den idag men fick gå tomhänt därifrån. De skulle kolla med ctek och återkomma när de hade fått hem rätt modell.

Enkelt uttryckt så ska Dual-modellen ha fyra anslutningspunkter på ovansidan medans "Icke-dual" bara har tre.

Lite konstigt att det blev fel för jag kunde inte hitta varianten utan "Dual" på deras hemsida och jag tyckte jag var tydlig med mina krav och jag var med och pekade på skärmen när jag beställde den och ändå blev det galet.
Men ingenting chockerar mig längre när det kommer till såna här saker och de löser det säkert, samtidigt får jag nåt att skylla på varför jag inte blivit klar med husbilen ännu! :twitcy:

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Var även jag och hämtade ut laddaren. Öppnade paketet i butiken och det visade sig att den också var felaktig.
Har ni hört något om era laddare.
Ha det
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Nej, egentligen inte. Jag var in till butiken idag igen och det verkar vara avancerat det här, de ringde den som är produktansvarig (Ctek/meko??) men den var på lunch och de skulle återkomma till mig så fort de fått tag i den produktansvarige, det har inte hänt ännu.
Men de får väl några dagar till på sig att styra upp det här för priset har jag inga invändningar på! :)

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Är det bara jag som inte kan hitta D250s dual i mekonomens webshop längre?:confused:
Jag hittar den inte längre men det kan ju bero på nåt tillfälligt eller rent av mig!

Nåja, fixar dom det inte så har jag hittat D250S Dual hos Hjertmans båthandel för 1990 Kr, där har jag några procents rabatt om jag inte missminner mig helt.

mvh jocke
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Är det bara jag som inte kan hitta D250s dual i mekonomens webshop längre?:confused:
Jag hittar den inte längre men det kan ju bero på nåt tillfälligt eller rent av mig!

Nåja, fixar dom det inte så har jag hittat D250S Dual hos Hjertmans båthandel för 1990 Kr, där har jag några procents rabatt om jag inte missminner mig helt.

mvh jocke

Jag köpte härifrån.
Ctek batteriladdare - 1 & ANNAT
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Jag pratade tidigare idag men en kvinna på Mekonomen i Stockholm. Jag berättade åt henne att alla från Husbilsklubben som beställt har fått fel modell. Hon skulle kolla upp det och ringa till mig senare. Hon ringde för 1 timma sen och sa att Ctek 250s dual är ingen produkt som de har i sitt sortiment. Tycker att det är trist att man säljer en produkt som man inte har (ingen konst att ge 25% rabatt)
Jag sa att dom får väl ta hem det antalet som dom har sålt från Ctek
Så är alla problem lösta. Hon skulle ringa till mig nästa vecka.
Så vi får se hur det går. Känns inte vidare förtroendeingivande.
Ha det
Tillägg: Den finns inte kvar på Mekonomens hemsida
 
Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Billig Ctek m.m

Jag kan ju, utan att kolla exakt vad nettopriset är, säga att dom kommer inte att tjäna mycket (om ens någonting) om dom säljer till annonserat pris.

Gissar att någon på marknadsavdelningen blir tagen i örat :twitcy:

Men, efter att ha jobbat inom handeln i snart 25år så kommer annonserad vara att levereras (goodwill), om ansvariga har någon som helst känsla för marknaden.

Win some, loose some ;)

Peter :)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Billig Ctek m.m

Jag tror som du Peter, att ge bort 25% rabatt i samband med ett 40 årsjubileum och senare inte klara av att leverera kan knappast vara grundtanken från början.
Men vi får se, vi kanske får möjlighet att jämföra bortförklaringar i tråden om ett par dagar, jag tror inte det men man vet aldrig, :D

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen