Ser ut som att mitt LiFePO4 batteri redan håller på att bli omodernt:
Teslas superbatteri sägs lanseras redan i år - Elbilen
Teslas superbatteri sägs lanseras redan i år - Elbilen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
På 10 år är en bil utbytt för länge sen.Vad är överskådlig framtid för dej? Inom 5-10 år tycker jag är helt OK,
Ja det är ju bara att titta på himlen i större städer, nu kan de se solen igen! Och så skulle det se ut om många fler åkte elbilJag får nog "krypa till korset" & medge att jag har ändrat uppfattning i el-bilsfrågan. Tveklöst förbättrar dessa fordon miljön men då först ALLT fossilbränsle slutat användas både till fordon & genereing av el i hela världen. Att det skulle bli som vissa inbillar sig mycket billigare är desvärre en ouppnåelig utopi. I takt med att skatteintäkterna på fossilbränslet sjunker så försvinner miljöbonusar & elen kommer att beskattas hårdare. Med högre skatt så drabbas inte bara bilismen utan alla el-användare.
Instämmer!Vad gäller dieselbilar så är det inte klimatet som är problemet, det är hälsan (pga partiklar i avgaserna).
Javisst, vad tycker du man skall göra med alla gamla husbilar utan DPF & NOX rening, förbjuda dom?Instämmer!
Partiklar och kväveföreningar är betydligt allvarligare än Covid-19 viruset och orsakar mångdubbelt fler dödsfall framför allt på större orter.
Ja det är ju bara att titta på himlen i större städer, nu kan de se solen igen! Och så skulle det se ut om många fler åkte elbil
Så länge man kan generera sin egen el tror jag nog det blir billigare. Men Staten kommer säkert att hitta på nya skatter :-(
På vintern kan det allt vara en ruskig inversion med luft så dålig att man inte rekommenderar utevistelse. Fast du kanske bodde där på sommaren? ;-)Jag antar att med större städer så menar du inga svenska & då undrar jag hur vi svenskar kan bidraga så att ex.vis USA's, Indien's, Kina's storstäder m.fl skall slippa smoggen som täcker deras himmel. Smog som förmörkar himlen existerar inte i Sverige vet jag av egen erfarenhet eftersom jag tillbringat mycket tid t.o.m bott i Stockholm, Göteborg & Malmö, ja även i Köpenhamn. Jag är övertygad om att Sverige som idag släpper ut några få promille av världens luftföroreningar inte på något sätt har någon inverkan på övriga världen. Men det är klart, att allt vi gör för miljön är ju till det bättre åtminstone för oss själva.
Inte i Malmö eller Köpenhamn väl? Har jobbat 10 år i Köpenhamn och 16 i Malmö samt varit bosatt nära Malmö sedan 1974 och kan inte minnas att man någonsin varnat för utevistelse p g a inversion. Minns jag kanske fel??På vintern kan det allt vara en ruskig inversion med luft så dålig att man inte rekommenderar utevistelse. Fast du kanske bodde där på sommaren? ;-)
Oj då, det gäller förstås för Göteborg. Ditt minne är säkert intakt. Kan vara bra med en koll ibland. ;-)Inte i Malmö eller Köpenhamn väl? Har jobbat 10 år i Köpenhamn och 16 i Malmö samt varit bosatt nära Malmö sedan 1974 och kan inte minnas att man någonsin varnat för utevistelse p g a inversion. Minns jag kanske fel??
På vintern kan det allt vara en ruskig inversion med luft så dålig att man inte rekommenderar utevistelse. Fast du kanske bodde där på sommaren? ;-)
Ooops, hade glömt att skriva att det gäller Göteborg. Tack för påpekandet!
Jag har varit i ett par av de städerna och de kan nog inte jämföras med Göteborg på nåt sätt. Sen bodde jag i alldeles för många år i Göteborg och nog var luften dålig ibland.Jag bor precis som du nära Göteborg & är där titt som tätt, har aldrig någonsin märkt att man inte ser himlen för all smog. Det var nämligen detta fenomen jag kommenterade. För du jämför väl inte Göteborg med t.ex Lahore, New Dehli & Shanghai?
På vintern kan det allt vara en ruskig inversion med luft så dålig att man inte rekommenderar utevistelse. Fast du kanske bodde där på sommaren? ;-)
Ooops, hade glömt att skriva att det gäller Göteborg. Tack för påpekandet!