Sv: Ambulansen!
Då var premiärturen till Rättvik och Classic car week avklarad.
Över lag har det funkat utmärkt och inte minst inredningslayouten tyckte vi funkade perfekt.
Innan vi for så gjorde vi prov med att lasta Vista Cruisern på släp efter Biffen. Men släpet för kort. Kör jag fram Vistan så långt som behövs för att få nåt kultryck över huvudtaget så tar bilarna i varandra vid snävare svängar o rullar jag bak den på släpet så får jag för lågt kultryck.
Så vi körde varsin bil upp, frugan o jag.
Och där hade vi nog det största problemet. Ingen av bilarna är särskilt stadiga att köra o framförallt dubbspåren i många vägar är jobbiga med gamla amerikanare. Frugan tyckte det var mkt läbbit att köra Biffen och efter 2/3 av sträckan upp så bytte vi bil. Och jag måste ge henne rätt i en del.
dels så är styrsnäckan glapp. Jag gjorde en fuljustering på lilla insexskruven men det blir inte bra o en viss tröghet istället. Dels känns den konstig i bakvagnen. Som att det styr med lite grann o det märks även vid ojämn vägbana att den vill styra lite av sig själv.
Det blir att jobba vidare med hjulupphängningarna under vintern för att optimera köregenskaperna. Skall även förbättra luftfjädringen o montera bälgar fram så det blir större möjlighet att justera lutningen vid läggdags.
Allt är ju ännu inte klart o kopplat men inga stora knasigheter upptäckta utan den funkade till stor del som jag tänkt. Möjligen att det var fel att prioritera sittkomforten på soff/sängdynorna. Jag hade samma hårdhet i min förra campingbil men det var ju typ 15 år sen o man har ju inte blivit yngre.
Nu städa garaget som ser ut som ett bombnedslag efter att ha skruvat in i det sista innan vi åkte. Hade med lite verktyg o gjorde de sista nödvändiga elkopplingarna uppe i Rättvik.