• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ambulansen!

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022
Sv: Ambulansen!

Början till en gasolbox. Dränering skall fixas ner under golvet. Visserligen inte krav vid max 2 kg gas men det kanske kan vara bra att göra det ordentligt på en gång?

Värmekulvert eller snubbeltröskel. Troligen både och. Skall även härbärgera ett par 230V kablar till golvvärme och eluttag ovan köksbänk är det tänkt.

Bilagor

• 001.JPG
    001.JPG
    1,8 MB · Visningar: 7
  • 003.JPG
    003.JPG
    2,1 MB · Visningar: 11

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Det fästet för reg- skylten måste vara guld värt!
Jag vet hur dj----t det är att skrapa snö o is från framrutan på en sån där bil.....
Lasse W

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

:wub:

Skatteverket fuskar, dom har kameror både fram o bak så det skiter sig. Misstänker att polisens fartkameror, som bara tar framifrån så motorcyklister klarar sig, fixar även denna vinkel på skylten.

Har dock hört rycken om att tränselskattekamerorna kan ha svårt med denna gamla typ av små "USA" skyltar. Men om det bara är raggarrykten vet jag ej.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Har själv fastnat på kort ett par ggr. (fartkamera)
Fotot är MYCKET tydligt, = kan räkna kvisslor i ansiktet.

Körde med "lins" på skylten fram ett par år, då fastnade jag inte.
Fick dock besöka tinget efter att farbror Haffa inte gillade "linsen" lika mycket som jag gjorde :)

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Silverfärgade eluttag kan väl passa i en silverfärgad bil?

001.JPG

Dynorna vart klara ett par månader i förväg. Fel på rätt sida.

010.JPG

Sittdjupet för stort (ingen överraskning). Har planer på ett utfällbart stöd bakom ryggdynorna men intalar mig själv att det inte är prio 1. Får stoppa en kudde bakom ryggen till en börja med eller krypa upp o mysa i en hörna. Även sitthöjden för stor, styrdes av storleken på de befintliga luckorna och önskan om plats i stuvfacken. Får se hur mkt det betyder i praktiken. Även här kan man tänka sig någon form av utfällbara fotstöd.

011.JPG

I bäddat läge.

013.JPG

F

F.d. 52943

Guest

Sittdjupets passform beror väl på hur långa lårben man har. Själv har jag korta överben, ca 10 cm kortare än hustruns - fast jag är någon cm längre än henne totalt.
Vi brukar ha väldigt olika åsikter om vilken soffa/fåtölj som är bekväm......;)
Men å andra sidan sitter jag bekvämt med gott benutrymme på alla trånga charterflyg.

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Jo det skall bli lösa ilägsskivor som överbryggar mellan sofforna när man bäddar. Dessa kommer förvaras under sittdynan på vänster sida.
Från början hade jag andra idéer, se tidigare i tråden, men dessa idéer funkade inte riktigt i praktiken. Eller blev i alla fall allt för tillkrånglat.

Tror nog att jag och frugan båda har rätt korta ben men vi sitter ändå rätt olika. Jag mer upprätt vilket gör att jag har knäna närmre sitsens kant och hon har mer "luft" mellan stol o knän.

Flyg är inte kul. Ett par timmar går väl an men sen blir restless legs allt för påtagligt och inte går det o somna heller i sardinburken. :(

Storpontus

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
9722
Medlemskap
2022

Elen och värmekablarna kopplade inne i transformatorn. Matningen är inte klar än, skall bli liten landströmcentral med jordfelsbrytare och säkring. Kanske även en automatkopplare mellan landström och inverterström så man kan använda samma eluttag i bilen.

001.JPG

002.JPG

Hjulhuset inklätt.

003.JPG

Toppen