• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Windows 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Tack, Jocke! Jag var för lat för att leta själv!
Men nu har jag hittat ett nytt framtida husbilsmål.
Och visst har W10 många nya häftiga bilder!
VH Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Jag hade gärna övervintrat där men inte så lätt att få dit husbilen och att hyra en hel vinter blir dyrt. Nej Grekland är enklare att komma till och där finns många vackra ställen även om de inte är lika vackra som i Nya Zeeland. För övrigt tror jag du har fel vad gäller värmen. Wharariki ligger på S40.5 gr. medans Gythion ligger på N36.8e breddgrad. För att få bättre vinterväder måste man till Nordön. Men jag förstod att du menade i förhållande till svensk vinter.:) Skitsamma vad det är för väder, det är miljön som är det viktiga. :D (och billigt drickat kanske?) I vilket fall som helst är det kring årsskiftet bättre i Grekland än i Portugal, men det visste du också redan. Det är därför du flyr till Kanarieön.
Ha't så himla gott, som du förtjänar!
Julian
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 10

Når det er vinter i Europa har vi sommer her på den sørlige halvkule, men om en beveger for langt nord så får en regntid fra ved juletider og et par måneder.

Selv bor jeg like langt fra ekvator som Kairo, og bare noen få km fra Stillehavet. Vi er like sør for beltet for tropiske stormer og dermed regntid, selv om just i vår lille dal så har vi hovedsaklig litt regn hver måned og det er grønt hele året.

Om en ser på langtidsleie av husbil så finnes det muligheter i alle prisklasser, fra helt nye biler til biler priset for backpackers. Dette gjelder både Australia og New Zealand.

Plåtis er rimeligere enn alkover og halvintegrerte, men pass på enkelte av plåtisene er uten toa og dusch andre har toa men ingen dusch. Det finnes mange bra utstyrte plåtis også.
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Jag installerade win 10 för ett tag sedan.
Tyckte det va kanon. Men när jag körde film via HDMI så funkade bilden.men inte ljudet! Provade allt men inget hjälpte!
Googlade m.m Tydligen många som har detta problem!
Jag tröttnade och nergraderade till 7:an igen....
Men nu funkar ju inte mailen som den skall längre!
Alla nya mail som kommer in kan jag läsa.. men inte de gamla sparade!
Kan inte heller tömma mappar t.ex. skräppost mappen!
Vad har hänt?
Någon som har nåt tips!
Har avinstallerat och installerat Win live mail på nytt!
Ingen skillnad!
Något har tydligen hänt med registret

Ha det gott!
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows 10

Har en laptop med win7 och planerar ev. att gå över till win10 innan gratiserbjudandet går ut (nån gång i början på nästa år, om jag kommer ihåg rätt).
Nåt speciellt att tänka på?
Har numera nästan ingen riktigt gammal utrustning att ta hänsyn till, utöver en Lumix kamera med 5-6 år på nacken (dmc-tz65). Programmässigt har jag en jättegammal Paint Shop Pro (7.04), _som hittills klarat många windowsuppgraderingar, så jag håller tummarna för att det ska gå vägen utan större problem även denna gång.....
Har letat lite utan att hitta några definitiva svar via google. Någon skrev att PSP7 ännu inte var kompatibel med win10, men det var ett tag sedan.
Någon som testat gamla Lumix kameror och/eller PSP7 i win10?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 10

Har en Lumix DMC-TZ60 som vi bruker med Windows 10 uten problemer.

Når det gjelder eldre windows programmer så burde det ikke være problem med de som fungerer fullt ut under windows 7, de fleste sperrer kom på plass den gangen. De programmer som ikke fungerer er de som trenger å skrive i andre mapper enn de som er i brukerprofilen. Mange gamle programmer skriver litt i sin mappe under programfiler - dette ble sperret i win7.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Har en laptop med win7 och planerar ev. att gå över till win10 innan gratiserbjudandet går ut (nån gång i början på nästa år, om jag kommer ihåg rätt).
Nåt speciellt att tänka på?
Har numera nästan ingen riktigt gammal utrustning att ta hänsyn till, utöver en Lumix kamera med 5-6 år på nacken (dmc-tz65). Programmässigt har jag en jättegammal Paint Shop Pro (7.04), _som hittills klarat många windowsuppgraderingar, så jag håller tummarna för att det ska gå vägen utan större problem även denna gång.....
Har letat lite utan att hitta några definitiva svar via google. Någon skrev att PSP7 ännu inte var kompatibel med win10, men det var ett tag sedan.
Någon som testat gamla Lumix kameror och/eller PSP7 i win10?

Jag kör PSP 5.01 på W 10. Fungerar utmärkt. Funkar inte din version kan du få en kopia av min. Eftersom det är en freeware så är det inget problem med olaga kopiering.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows 10

Tackar. Det betyder att de sista mentala hindren mot att överge win7 har rivits.
Ska uppgradera.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Det är väl ingen som använder Corel Draw 7 från år 1997? Och som provat på Win 10? Jag vet att det inte går att köra programmet på Win 8 och jag antar att det inte går på tian heller men vet inte.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Windows 10

Går det ikke på win8 så er det ikke sannsynlig at det går på win10. Om jeg husker rett så bruker den gamle Corel Draw en arbeidsfil i programfolderen, dette ble sperret i win7 - selv om der kunne en kjøre som admin å få det til å funke såder.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.259
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Det går utmärkt att köra CorelDraw 7 i Win 7 Ultimate 64bit (som 32bitars program). Men inte i Win 8 och jag tror inte ens att jag försöker i Win 10.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Jag såg en funktion någonstans i inställningar där man kunde välja att köra "gamla" program. Hittar det inte just nu. Kanske någon typ av det gamla Wininwin?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Bra du nevnte dette jeg hadde helt glemt gimikken!

Du høyreklikker på en exe fil og velger compatibility her kan du velge hvilken eldre windows programmet er laget for. Nå skal win10 finne ut av dette automatisk, men en kan overstyre automatikken. Påstand fra endel testere er at win10 klarer gamle program som win8 ikke klarte, noe å prøve!

Detaljer finnes via google "windows 10 running old programs"
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Har problem efter uppgraderingen från win8.1 till win10.
I E-postens inkorg hamnade alla inkommande mail även borttagna !
Det som saknas är skickat-och borttaget-mappar och kontakter!
När jag tar bort från inkommet till borttaget är borttagetmappen (ej synkroniserad) tom!
I skickatmappen står det också att den ännu ej är synkroniserad !
Kan ej hitta hur man gör ?

Jojje
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har du gått over fra pop3 til imap? Pop3 lagrer de to mappene lokalt mens imap bruker serveren.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Windows 10

Du bör köra IMAP istället. Då spelar det ingen roll med vilket OS/vilken enhet du kollar din mail med, det ser likadant ut.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Windows 10

Efter uppgraderingen till Win10 verkar det mesta funka, men ett problem har uppstått.
MagicDisc är tydligen ej kompatibel.
Finns det någon annan virtuell discdrive som kan ersätta och göra samma jobb?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen