Pirkko & Kjell
HBK Medlem
Sv: Vinkningar till andra husbilar?!
Nordström!
Det ordspråket gillar jag skarpt! //Pirkko
Nordström!
Det ordspråket gillar jag skarpt! //Pirkko
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det verkar som vinkningarna upphör mer å mer för på dom 60 milen vi åkte Vänern runt så hälsade nog 2 st .
Sen verkar det mer äldre som håller liv i traditionen medans som jag sett att yngre/barnfamiljer inte hälsar lika ofta .
Vi har haft husbil i 8 år nu. Blev mycket förvånad första gången som husbilar vi mötte vinkade men nu är det rutin, och faktiskt vinkar de flesta fortfarande. Det är ändå mer utbrett nere i europa. Tur att bilarna inte står stilla så man kan prata med vederbörande för då klarar jag ej språket, för engelskan verkar uteslutet för de flesta tyskar.Tycker ni inte att vinkande har avtagit i och med husbils boomen de sista två tre åren? För tre år sedan vinkade alla nu vinkar knappt hälften.