• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Vilken router wifi är bra

RV-campare

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
38352
Medlemskap
2024
Du kommer snart få tillgång till olika basfunktioner som att ta in externt wifi nätverk, byta nätverksoperatör i roaming, ändra säkerhet på wifi, byta password, etc.
Den här meningen gör mig lite fundersam? Snart kan du byta lösenord??
Routerna känns lite overkill om man nu inte bor i husbilen eller har extrema krav, men visst, den är nog bra.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Den här meningen gör mig lite fundersam? Snart kan du byta lösenord??
Routerna känns lite overkill om man nu inte bor i husbilen eller har extrema krav, men visst, den är nog bra.
Just det att byta lösenord kan skapa problem, har råkat ut för att routern gjort en fabriksåterställning automatiskt, så det gick inte att logga in på distans, väljer numer aldrig att byta lösenord.
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Kanske LITE dyrt från wifi.se
Jag håller med Olof G att det är väl dyrt, och för mig som kör med 3.500kg husbil och jagar efter lösningar med vikt besparingar, också för tung... extra nästan 0.5kg.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
467
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Kanske LITE dyrt från wifi.se
Om man ”bara” vill ha routern motsvarande wifi.se , så är det Teltonika som tillverkar dem.
Då blir det mindre dyrt. Funderar som sagt på en RUT X50 själv.
 
Toppen