Kom nyss till ställplatsen Yachthafen efter att ha tankat i Greven tog ca 5 timmar eftersom det var lite stopp runt dortmund, men frånsett det gick det bra hade inga större problem med vinden verkar som bilen styr upp mot vinden och kompenserar avdriften.
Nu har jag en shnitsel att se fram emot ikväll , ska nog duscha inför sista etappan eller så väntar jag till på båten.
Nu är det alltså 34 mil kvar till hamnen i morgon men jag ska ju passera Hamburg och det kan vara tufft men jag tror inte lastbilarna kör på lördagar så då rullar det säkert på om inte några galningar får för sej att krocka, bästa är att hålla långa avstånd till bilen framför och backa av så man har minst 50 meter.
Startade före 9 idag för att slippa trafiken i Trier men det var hopplöst Jag har bestämt att jag inte åker in i den staden något mer, speciellt som man får köra genom hela stan och ut på landet när man stannar.
Fyllde upp med vanlig diesel igår hade jag ju extradiesel och det är guld värt att kunna köra om lastbilarna när det är uppför en del är tungt lastade och en del får bara köra 80.
Men det blir ett ettrigare ljud i motorn som jag inte gillar, har inte hört det så mycket eftersom växelspaken slamrat men nu har ju den låtit mycket mindre och i långa perioder inte alls speciellt om jag växlar långsamt och med omsorg.
Solen skiner här på ställplatsen även om det blåser, men det brukar alltid vara ett bra stopp och passade på att tömma tanken var mer än jag trodde. Diskar inte behöver bara en kaffemugg i morgon och det blir ju sista natten i husbilen på över 3 månader om allt går bra.
Blir skönt att komma hem men man kommer väl att sitta där och fundera en massa. Ska försöka göra lite reflexioner när jag landat och tänkt till sen kommer den här tråden gå in i graven. Otroligt vilket intresse det varit trots att andra upplevt så mycket mer och lagt upp bilder, jag ska lägga upp några till har dom spridda i kameran mobilen och en gammal nokia 30Megapixel telefon.
Jag tror inte det är så farligt att köra över broarna man kan ju köra långsamt och bilen är ju ny med bra väghållning , annars kommer jag passera Bergsten som jag gjorde på nervägen. Vi ska ju e4 upp bägge två så ser ni en 30 år gammal husbil i backspegeln så håll åt er så ni inte far av vägen i vindraget.