Robert-110
FD HBK Medlem
Jag är imponerad av skicket, jättesnygg!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Självklart får du ta hand om den men tyvärr har jag den inte i Partille utan i vårt andra boende i Kisa, Östergötland. Transporten fixar jag på något sätt, kopplar på släpkärran vid tillfälleJag tar gärna hand om den.
Dessutom är det inte långt mellan Västra Frölunda och Partille
Din entusiasm E bara så fin o go ! Heder åt DejNu när Svartqvarna-projektet nästan är fullbordat lite för tidigt på säsongen så är detta nästa projekt.
Ett "skogsvrak", Puch Alabama årsmodell 1974.
Det blir mitt värsta/svåraste projekt, den är illa åtgången av att ha stått bakom ett uthus i ca 25 år och den saknar motor.
Jag kommer att demontera den i minsta detalj, rengöra/putsa och inventera vad som fattas.
Skulle det inte gå att få tag på t.ex. en passande motor och därmed inte kunna genomföra projektet kommer jag att sälja den i delar på Tradera.
Hela förtjänsten går oavkortat till Barncancerfonden.
Några bilder:
Visa bilaga 218303
Visa bilaga 218307
Visa bilaga 218304
Visa bilaga 218308
Visa bilaga 218306
Visa bilaga 218309
Visa bilaga 218305
Det märks att den stått ute i många år, mossa i limpan.
Går det över huvud taget att rädda detta vrak, de delar som saknas finns det någon möjlighet att få tag på dessa?
Motorn som saknas skall vara en Puch 3-växlad med ett motornummer i serien 900XXXX - 906XXXX
Jag kommer att behöva hjälp med att leta delar när jag konstaterat vad som saknas.
Hänger du med på detta projekt som kommer att ta lång tid att genomföra?
Borde kunna hitta de delar du söker på olika grupper om mopeder här på Facebook.Nu när Svartqvarna-projektet nästan är fullbordat lite för tidigt på säsongen så är detta nästa projekt.
Ett "skogsvrak", Puch Alabama årsmodell 1974.
Det blir mitt värsta/svåraste projekt, den är illa åtgången av att ha stått bakom ett uthus i ca 25 år och den saknar motor.
Jag kommer att demontera den i minsta detalj, rengöra/putsa och inventera vad som fattas.
Skulle det inte gå att få tag på t.ex. en passande motor och därmed inte kunna genomföra projektet kommer jag att sälja den i delar på Tradera.
Hela förtjänsten går oavkortat till Barncancerfonden.
Några bilder:
Visa bilaga 218303
Visa bilaga 218307
Visa bilaga 218304
Visa bilaga 218308
Visa bilaga 218306
Visa bilaga 218309
Visa bilaga 218305
Det märks att den stått ute i många år, mossa i limpan.
Går det över huvud taget att rädda detta vrak, de delar som saknas finns det någon möjlighet att få tag på dessa?
Motorn som saknas skall vara en Puch 3-växlad med ett motornummer i serien 900XXXX - 906XXXX
Jag kommer att behöva hjälp med att leta delar när jag konstaterat vad som saknas.
Hänger du med på detta projekt som kommer att ta lång tid att genomföra?
Såg att det på något på FB ställe såldes en nykromad tank men var ganska dyrNu har jag annonserat "Köpes Puch 3vx motor" i flera Fb-grupper och i kommande nummer av Classic Motor.
Vi får hoppas på det bästa.
Underredet ser inte kul ut.
Visa bilaga 218374
Går inte att skruva loss, här är det vinkelslip som gäller.
Visa bilaga 218375
Återstår att demontera fotbromsen för att få loss den andra fotplattan.
Visa bilaga 218376
M: Vad det luktar illa!
R: Det luktar tomtebloss.
M: Tomtebloss luktar parfym jämfört med detta. Det kan inte vara bra att andas in denna stank.
Hoppas jag inte får verkstadsförbud nu, en kort paus kan göra susen.
Så långt hade jag inte tänkt, svindlande tanke.elkonvertering kanske