• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Veteranmoped

F

F.d. 22252

Guest
Knappast att man kompenserar det med fjädrarna, det som väger är ju den som sitter på sadeln.
Tiden brukar nog gå åt ändå alltid någon besvärlig bit som krånglar.
En smådelstvätt hade varit bra Hade som jobb en gång i tiden att renovera gamla kassaregister, hade ett tvättskåp med utsug tryckluft och spruta med lösningsmedel.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Har man inget roligare för sig till jul så man man alltid KREEMA:a en tank.
 

Bilagor

  • IMG_4519.JPG
    IMG_4519.JPG
    2,4 MB · Visningar: 94
  • IMG_4520.JPG
    IMG_4520.JPG
    2,4 MB · Visningar: 96
  • IMG_4521.JPG
    IMG_4521.JPG
    1,4 MB · Visningar: 95
  • IMG_4522.JPG
    IMG_4522.JPG
    1,3 MB · Visningar: 92
  • IMG_4523.JPG
    IMG_4523.JPG
    1,6 MB · Visningar: 90
  • IMG_4524.JPG
    IMG_4524.JPG
    2,3 MB · Visningar: 94
  • IMG_4530.JPG
    IMG_4530.JPG
    1,6 MB · Visningar: 89
  • IMG_4532.JPG
    IMG_4532.JPG
    1,5 MB · Visningar: 87
  • IMG_4533.JPG
    IMG_4533.JPG
    1,8 MB · Visningar: 89
  • IMG_4535.JPG
    IMG_4535.JPG
    1,2 MB · Visningar: 91
H

hcarlsson1956

Guest
Hej! mopedfantasterna.se finns på facebook och även en hemsida finns det. Jag själv fick en Novolette i
födelsdags present i höstas ,så det ska bli kul och köra till våren med denna moppe.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.729
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Fjädrarna verkar inte vara lika och det ska dom ju vara?

Det förekommer faktiskt olika fjäderlängd på en del äldre (gamla) hojar än om det inte är vanligt. På dem som jag sett (och provkört) så var det en tidig variant av progressiv fjädring, då var den längre fjädern mjukare och tog upp den första stöten och var det en kraftigare stöt så gick även den kortare hårdare in.
Det fungerade förvånansvärt bra på dessa hojar som var avsedda för det gamla grusvägnätet och framfördes företrädesvis i låga farter.
 
Toppen