• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför går det inte 230 volt till värmen??

F

F.d. 50456

Guest
Hej, ny ägare till Dethleffs Advantage med Alde vattenburen värme årsmodell 2008. Av någon anledning lyser inte sladd/kontakt symbolen till höger på Alde displayen, symbolen lyste tidigare och då fick jag igång elvärmen. Gasvärmen fungerar ua. Cirkulationspumpen går också. Finns det någon säkring som kan ha gått? Och var finns den i så fall? Är det någon inställning som jag missat?? Jag har en DT 220 display och 230 volt går fram till den enligt symbol, drar man ut 230 sladden så larmar den displayen. Dvs det finns alltså en 230 anslutningssybol som lyser på DT220 displayen men på Alde displayen är den släckt. Hittar inget vettigt i instruktionsboken tyvärr.

Tacksam för svar och god fortsättning önskar Klas
 
F

F.d. 50456

Guest
Sv: Varför går det inte 230 volt till värmen??

Nu har jag monterat in den nya automatsäkringen och det fungerar (hittills). Värmen går på nivå 3 (16 A) , sladd/kontaktsymbolen lyser på Alde displayen. :D


Gott nytt år
 
Toppen