• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad ångrar ni med husbilsköpet?

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Någon ni inte är nöjda med?
Ångrar ni att ni köpt husbil?
Stämmde er kalkyl? Har ni råd med husbil?

Många frågor innan vi skriver på....

//Micke
 
F

F.d. 16020

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

alkoven som hänger ivägen och att den är över 6meter och inte ha tvillingdäck, har redan smällt alkoven(smalla vägar i Portugal), punktering pá bak pá en mycket small och trafikerad väg, allt över 6 meter är mycket dyrare, bro,vägavgift, färjor,,etc
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Vi ångrar att vi inte köpte en bil med långbäddar. Nu har vi dubbelsäng. Det är gôtt i vissa lägen :wink: men inte då den som ligger innerst ska på toaletten mitt i natten... Nästa HB ska ha långbäddar.

Kjell :D
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Att jag inte köpte större.
MVH KEJO
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Vi ångrar att vi inte köpte en bil med långbäddar. Nu har vi dubbelsäng. Det är gôtt i vissa lägen :wink: men inte då den som ligger innerst ska på toaletten mitt i natten... Nästa HB ska ha långbäddar.

Kjell :D

Vår första bil hade också en dubbelsäng på tvären ibak. Det blev ett himla klättrande. I våran nuvarande bil har vi långbäddar, vilke är mycket bättre. Vår första bil hade även alkov, nuvarande är helintegrerad vilket vi också upplever som bättre.
/Birgitta
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Toaletten hade en dålig lösning. Är onödigt trångt. På nyare bilar har planlösningen ändrats.
Vi har en Bürstner från 2006. Annars är vi nöjd. Förutom lite småfel som dom aldrig har lyckats få till trots flera försök. :confused: "Gubben" ångrade dock att han inte köpte en automatväxlad låda.
Karin
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Om ni ska ut och fara på vintern är det toppen med dubbelglas i sidorutorna fram.:)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Ångrar att jag inte slog till när en Nordic på MB 316 chassie med 4WD bjöds ut när vi bytte husbil senast (våren-07). Jag tvekade eftersom bilen hade tänstevikt 3400 kg med totalvikt 3500 kg, men den hade kanske också gått väga upp?
Köpte i stället en KABE på MB 316, med alkov (nödvändigt med separata sovutrymmen tycker jag med tanke på snarkande fiskekompisar). Visst kommer man långt även med släp påkopplat på vintervägarna med bakhjulsdrift, men utan fyrhjulsdrift törs jag inte ge mig ut på mindre fjällvägar med endast sporadisk snöröjning med tung bil och släp. Köra går väl, men att vända! Jag har haft två fyrhjulsdrivna husbilar tidigare genom åren och man blir bortskämd.
aake
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Vi ångrar att vi inte begrep oss på att köpa långbäddar när vi köpte våra första husbilar,vår Hymer Carado är vår tredje husbil,med långbäddar,det bästa vi köpt,finns inte mer att önska nu.

Vänligen Ingrid o Stig

GLAD PÅSK:wub:
 
F

F.d. 6734

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Hejsan, då vi idag åker Nordic med kombinerat vardagsrum och sovrum dvs bäddsoffor utnyttjar vi hela bilen alltid och med en vintervarm och sommarsval bil bli resandet och boendet alltid utmärkt, vi tycker att vi fått allt i vår Nordic 600 utan alkov.

Ha det

Olof
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Hej Micke,
jag ångrar är att vi inte lät installera en automatisk gasolomkopplare från början. Dessutom ångrar jag att vi inte lät sätta in innerskärmar i hjulhusen och två stödben där bak. För övrigt så är vi helnöjda med husbilen som sådan.
V-backen :wink:
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Tack för alla svar!
Vi tittar på en Elnagh Baron 580L, där är en queenbed (om det stavas så vet jag inte).
Har husvagn idag och är trötta på att kliva över varandra i den franska sängen.
Med queenbed blir det ju som att sova hemma......tror vi...

//Micke
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

det värsta är väl att det blir så förbaskat dyrt när man byter till nyare, för det måste man ju när man väl är inne i det :))
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Dyrt blir det, men antar att andrahandsvärdet blir bättre med långbäddat/queenbed säng.
 

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Sv: Vad ångrar ni med husbilsköpet?

Man kan inte sitta och ångra något, det är bara att sälja och/eller köpa nytt/begagnat om det inte passar.
 
Toppen