Sv: VAD åker ni i när...............
Hej Bosse!
I fredags så var några ur Garagegänget hemma hos "G" och torrsimmade i hans 911 RS, vilken enorm underbar bil!
Sedan bled det tugg om Arne Berg och hans planer på racerbana (Blixthult ring?). Det slutade med att "G" ringde till Arne och det blev förmodligen ett långt och trevligt samtal! Det var ju Arne som trimmade "G"´s Lotus Europamotorer tidigt 70-tal. Min pöjk Erik var med hemma hos"G" och fick en signerad Ferraricigarr ur en välfylld mahognylåda som minne! Den ciggaren ligger nu i ett fint fodral i hans bokhylla!
"G" är denna vecka nere på "Ringen" med en annan Mjölbybo och gasar lite
.
Denne herre har under 2009 gjort över 200varv på ringen, inte dåligt
. Nästan 500mil fullfartsåka på ett år som privatperson..........stort!
Till Pär och Marieanne.
Jag kan förstå att du reagerade på det också, för det var riktigt brutalt!
Vx-lådorna i kojorna är väldigt olika! Beroende på om det åker bana eller i skogen! Fast jag tror att det finns dogringlådor också! Det jag vet är att det är vanligt med rakskurna drev! Sedan har man rakskuret mellan vev och växellådsstocken (lådan ligger ju under veven), samt rakt i drevsatsen och därefter så är det rakskuret i slutväxeln!
Jag kan lova att motorn inte hörs då
Ett sjuh....ets oväsen! Jag åker med en vanlig helicoillåda (snedskuret) samt rakt i mellandreven, vidare har jag en förstärkt diff med härdade diffpinnar! Alltså ingen diffbroms utan vanligt!
Lasse 613
Separta trattar med sprut..........................mums
PÅ tomgång så bluddrar det och tjofar lite, men vid höga varv så blir det ett ljud som om ............sliter isär ett papper, ja svårt att förklara men jäkligt gött.
Golfarna är mycket trevliga att både se och höra i skogen!
Hej Montreal
Orginalförgasarna räcker inte till tyvärr! Ett par orginal SU 1 1/4 tum räcker till max 85-90 häst och då är det på gränsen med att det kan gå magert!
Min bil ligger i det området så att jag törs inte
Orginalfördelaren har jag också, fast funkar det med Aldonfördelaren så är den bättre och stadigare i "kurvan"
Ha det fint go vänner
Vi hörs
Anders