• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt

I

Ice-Man

Guest
Sv: Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt

Du gjorde helt rätt! Om du inte har behov idag så kommer du säkert få framöver! Fler och fler tjänster kräver mer och mer bandbredd - du står redo att möta framtidens krav :)

Inser att jag låter som värsta säljaren, men jag har ingen som helst vinning i det här, bara en övertygelse :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt

Inser att jag låter som värsta säljaren, men jag har ingen som helst vinning i det här, bara en övertygelse :)

Inte heller jag har någon vinning i det motsatta men jag inser att det är totalt bortkastade pengar att investera i fiber när det finns billigare alternativ. Förutsättningen är förstås att det finns bra mobil täckning.

Både min tvättmaskin och frys sköter sig bra med den redan inbyggda automatiken. Larmet likaså som jag sköter och avlyssnar mobilt.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt

Inte heller jag har någon vinning i det motsatta men jag inser att det är totalt bortkastade pengar att investera i fiber när det finns billigare alternativ. Förutsättningen är förstås att det finns bra mobil täckning.

Både min tvättmaskin och frys sköter sig bra med den redan inbyggda automatiken. Larmet likaså som jag sköter och avlyssnar mobilt.

Billigare ja, men inte bättre!
Du skulle säkert kunna ta dig till och från jobbet i en DAF 66 eller Trabant - det är ju bortkastade pengar att lägga dem på en bättre bil. Vi andra kanske vill ha en lite bekvämare och säkrare åktur.

Ja, alla är vi "salig i vår tro". Jag hade ganska stora förhoppningar på mobila anslutningar en gång i tiden, men de har blivit grusade gång på gång. För lite surf och lite mail funkar det bra, men så fort man behöver en stabil anslutning t.ex. för att upprätthålla en VPN-tunnel en längre tid så brukar det funka ganska dåligt. Jag har ändå testat det mesta i modem och 3G/4G-router-väg.

Kanske borde du lägga dina Äppleprodukter som inte klarar 4G (heller) åt sidan en stund och testa lite modernare kommunikationstekniker? Det är ganska stor skillnad på 3G och 4G, om man nu har täckning vill säga...

Nu ska du inte vara bakåtsträvare Knarre, min nästa tvättmaskin blir uppkopplad, inte för att jag behöver det utan för att det går :)
Min senast nätuppkopplade attiralj (eller ja, attiralj, den väger en bra bit över 700kg) är min fläktanläggning här hemma. Rätt trevligt att kunna kolla loggarna eller se om värmeväxlaren gör sitt jobb ordentligt t.ex. - kanske inte helt nödvändigt, men man får ju onekligen bättre koll! Koll i detta fallet kan dessutom handla om att göra en besparing med ett system som arbetar effektivare med rätt inställningar.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Utbyggnaden av 4g-näten går snabbt

Under tisdagen slår Jönköping upp porten till wifijkpg.se med information om hur man kan surfa gratis i stadens centrum där internetoperatören Junet byggt upp ett nät med accesspunkter. Därtill kommer det även att finnas två hotspots vid Vätterstranden.

Att kunna tala om för besökare att de kan koppla upp sig mot gratis wifi i hela stadskärnan är en stor styrka.
Antalet accesspunkter från starten ligger på 20 och kommer att bli fler.

Han säger att systemet inte har någon gräns för samtidiga uppkopplingar.
Det är varje enskild accesspunkt som sätter begränsningarna. Totalt sett klarar systemet utan problem tusentals samtidiga användare.
 
Toppen