• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

IPad 3 hos oss går bra att uppdatera utan kabel och dator.
Just nu återstår c:a 2 minuter... säger den.

Återkommer hur allt gick.

jyrki
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag har just uppdaterat och ser nu att kartan över vårt närområde är rena katastrofen i Satellit- och Hybridläge. Hur kan något sådat skräp över huvud taget släppas ut?

I Satellitläge är det en grå hinna över bilden som knappt är skönjbar bakom. I Hybrid finns en svag kontur av huvudgatan utanför som dessutom är ritad så bred att den skär genom halva husen på båda sidor gatan.

Vi kan inte längre se vår husbil från rymden! Katastrof!
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Har uppdaterat både iPad 2 och en 3Gs utan kabel idag och båda gick snabbt och smidigt att uppdatera, så nu återstår det bara att uppdatera min iPhone 4 också.

Vad det gäller kartorna är de tristare än tidigare men inte den katastrof som jag trodde det skulle vara efter att tidigare ha läst om dom.

//Tommy
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag har just uppdaterat och ser nu att kartan över vårt närområde är rena katastrofen i Satellit- och Hybridläge. Hur kan något sådat skräp över huvud taget släppas ut?

I Satellitläge är det en grå hinna över bilden som knappt är skönjbar bakom. I Hybrid finns en svag kontur av huvudgatan utanför som dessutom är ritad så bred att den skär genom halva husen på båda sidor gatan.

Vi kan inte längre se vår husbil från rymden! Katastrof!

Katastrofen tycker jag är sökningarna på kartan. Tex att hitta någon adress eller sevärdhet vilket googlemaps är suveräna på. Google hittar alla postadresser i hela sverige, även de på landet. Testa det på Applemaps!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Har uppdaterat både iPad 2 och en 3Gs utan kabel idag och båda gick snabbt och smidigt att uppdatera, så nu återstår det bara att uppdatera min iPhone 4 också.

Vad det gäller kartorna är de tristare än tidigare men inte den katastrof som jag trodde det skulle vara efter att tidigare ha läst om dom.

//Tommy

Förväntningarna var kanske inte större än resultatet. Ingen katastrof bara helt värdelöst
pengarna tillbaka eller jag börjar läsa det finstilta :D
Är det bara jag som ser suddiga kartor??

Bosse
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Om man bara vill söka på satellitkarta lägg till Google Maps på hemskärmen så blir det som tidigare.

Vill man navigera gör det med Apples karta, TomTom har ju lång erfarenhet av detta.

image.jpg

Nu funkar det också att infoga bilder som ovan till forumet direkt från bildmappen som gjorts här.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag uppgraderade också igår, med tråkigt resultat. Inte nog med att alla mappar försvann, så jag får arrangera om allt igen, iGO försvann!

Jag har den kvar på PCn, men den vägrar att föras över till paddan och om jag går in på appstore för att hämta den där en gång till, så måste jag köpa den igen!!

Har mailat iGOs support och hoppas få en lösning, men om jag svor över iTunes innan är det inget emot nu...

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Tråkigt!
Om du köper iGO på nytt får du en notis om att du redan köpt den och slipper således avgift. Det händer samma sak när man avslutar en betalapp för att vid senare tillfälle installera den på nytt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

MacWorld:
Efter stor användarkritik mot de nya kartorna som ersatt Googles i iOS 6, har Apple gått ut med uttalande.


Kritiken mot Apples kartor i iOS 6 har inte låtit vänta på sig. Rapporter från hela världen hävdar att kartorna inte är i närheten så detaljerade och exakta som Google Maps, och i vissa fall är informationen flera decennier gammal.

I ett uttalande till Wall Street Journals teknikblogg, Allthingsd, vädjar en talesperson för Apple till användarna att ha tålamod.

– Kunder över hela världen uppgraderar till iOS 6 som innehåller över 200 nya funktioner, inklusive Apple Maps, vår första karttjänst. När vi lanserade den här tjänsten visste vi att det är ett stort initiativ och vi har precis börjat. Apple Maps är en molnbaserad lösning och ju fler som använder den, desto bättre kommer den att bli. Vi uppskattar all respons och arbetar för fullt med att göra tjänsten bättre, säger Apples talesperson, Trudy Miller, till Allthingsd.

Sedan iOS 6 släpptes i onsdags har mängder av bilder med misstag i Apple Maps börjat cirkulera på nätet. Många har även tagit tillfället att driva med Apple och företagets nya karttjänst.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Det är rätt illa faktiskt. Så här ser det ut om man försöker titta på Malmö C.

770c3347cd2e7172a2762bc4f6d41038_zps26263331.jpg
 

SEPTPLMC

FD HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
4849
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Verkar som det finns all anledning att vänta med uppgradering till iOS 6 och invänta buggfixade versioner. Och vi med iPhone 4 har ju ingen nytta av 3-D funktionen då det inte stöds om jag fatta saken rätt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Verkar som det finns all anledning att vänta med uppgradering till iOS 6 och invänta buggfixade versioner.
Och vi med iPhone 4 har ju ingen nytta av 3-D funktionen då det inte stöds om jag fatta saken rätt.

Det är satellitkartan som ännu inte håller måttet men det går bra att fortfarande använda Google Maps på samma sätt som tidigare.
Dessutom går det att navigera med den nya kartan och då helst i vanligt kartläge. 3D-funktionen funkar i min 4:a men finns enbart i Stockholm.

bild-740120.PNG


I övrigt finns nästan 200 uppdateringar, de flesta osynliga men värdefulla.
Det är något färre i 4 än 4S men det finns ingen anledning att vänta med den nya versionen.

En detalj som är värdefull är att det nu är enkelt att infoga bilder från telefonens galleri direkt till detta forum, twitter, facebook m.fl.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

IGO fungerar inte så bra längre eftersom skärmen släcks trots att den navigerar.

Navigon kom med en uppdatering så den fungerar bra.
Men med Navigon så verkar strömförbrukningen minskat för nu sjunker inte ladd % när man har laddningen på i bilen på iPad3.

Navigeringen med Apples kartor är ännu så länge inget hot mot dedikerade navigerings appar och den slocknar också trots att man navigerar.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag har iGO kvar på PCn, men den vägrar att föras över till paddan och om jag går in på appstore för att hämta den där en gång till, så måste jag köpa den igen!!
//Stefan

Har nu fått tillbaka iGO på iPaden via listan på köpta appar. Den vägen fungerade slutligen. Och all sparad data finns kvar. Puh.

//Stefan
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag har uppgraderat, men kan inte hitta någon Apple Maps, var hamnade den.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.847
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Det är den vanliga kartan som tidigare var Googles.
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Tackar, jag reagerade inte på det, symbolen ser ju ut som vanligt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.273
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Nu är jag irriterad på de där äpplena!

Igår kväll uppdaterade jag våra två iFånar vilket verkade gå helt problemfritt. Efter en stund, kanske en halvtimma var telefonerna igång och jag kunde konstatera att kartmaterialet genomgått en försämring, möjligen med undantag för Stockholm, som jag inte skall besöka. Några appar hade också dykt upp och ett par nya funktioner hittades.

Idag har det varit ovanligt tyst i telefonerna. Vår dotter ringde i eftermiddags till vår fasta telefon och klagade bittert på att det inte gick att ringa till våra mobiler. Det lät märkligt så jag fick naturligtvis testa och det stämde. Telefonsvaren gick igång direkt när jag ringde från en fast telefon. Från en iFån till en annan iFån konstaterades bara att samtalet misslyckades och jag uppmanades att försöka igen.

Efter lite snack på jobbet fick jag tips om att starta om iFånen. Jag höll inne avstängningsknappen och stängde av samt startade igen. Då vaknade de till liv lite mera och det gick plötsligt att ringa till dem. Det hade kanske varit lämpligt att äpplet hade talat om detta i samband med uppdateringen eller gjort det lite tydligare om det händelsevis står i någon finstilt text någonstans.

Alltså, när ni uppdaterar så stäng av och slå på telefonen efteråt.
 
Toppen