• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu har uppgraderingen till version 6 börjat för en stund sedan.
Det går långsamt men det kanske är naturligt när 10-tals (kanske ännu fler) miljoner uppgraderar samtidigt.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Kan du fortfarande redigera Poi i iGO?

//Stefan
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Tyckte inte det gick så väldans sakta. Trots allt nästan en gig som ska ner..
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Uppdaterade alla mina Apple enheter igår, de första gick hyffsat snabbt den sista lite långsammare. Men det kan man ju förstå!
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Satellitmaterialet över min hemby är i svartvitt, och dessutom ouppdaterat! Vårt garage som vi började bygga för fem år sen är inte med! Vad i h-e?!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Satellitmaterialet över min hemby är i svartvitt, och dessutom ouppdaterat! Vårt garage som vi började bygga för fem år sen är inte med! Vad i h-e?!

Hos mig stod plötsligt en husbil på gårdsplanen från tidigast 2009, tidigare en bil från 2001.

Men kartan på landsbygden lite väl grå.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Får hoppas du hittar till garaget ändå... :)

Ja, för det måste väl ändå vara det enda stället i hela världen där det inte är uppdaterat?! :)

När det är så stort garage att det ligger med i Google Maps som flygplatserna t.ex. så behöver man heller inte vara orolig att hitta ut därifrån (om man kör Google Maps vill säga).
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

När det är så stort garage att det ligger med i Google Maps som flygplatserna t.ex. så behöver man heller inte vara orolig att hitta ut därifrån (om man kör Google Maps vill säga).

Jag måste erkänna att landsbygdskartan är tydligare på Google Maps trots att den är äldre men Apples (TomToms) 3D-karta i storstäder är helt suverän.
I Sverige än så länge bara i Stockholm.


Närbild på Stockholms slott.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Har problem med uppdateringen. Har 4S...Frigjort minne...men får ändock beskedet "misslyckad uppdatering". Har ett bra WIFI hemma.....kan inte finna någon förklaring på nätet heller......Någon som har någon tanke vad de kan vara för fel??
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Har problem med uppdateringen. Har 4S...Frigjort minne...men får ändock beskedet "misslyckad uppdatering". Har ett bra WIFI hemma.....kan inte finna någon förklaring på nätet heller......Någon som har någon tanke vad de kan vara för fel??

Kör uppdateringen via datorn och iTunes med sladd om du inte redan provat detta.
 

Svalan

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Ale
HBK-Nr
2217
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Jag fick köra min ipad 2 via datorn och iTunes , och var tvungen att köra en fabriksinställning , nu funkar det
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Testade betaversionen av Apples kartor för ett tag sedan och då var de rena katastrofen jämfört med Google. Tvekar att uppgradera pga detta då jag är beroende av Google map.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Enligt uppgift ska det inte vara möjligt att uppdatera annat än genom en kabel till en dator med iTunes.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Uppgradering iOS 6 iPhone/iPad

Testade betaversionen av Apples kartor för ett tag sedan och då var de rena katastrofen jämfört med Google. Tvekar att uppgradera pga detta då jag är beroende av Google map.

De är lite grå men du kan använda Google Maps fortfarande, precis som på PC:n.
Fördelen är att de kan användas vid navigering.
 
Toppen