Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Markus! Hur menar du att du kopplar TV dippeduppen(!) mellan USB och extern antenn? Finns det annars ingång för antenn på dessa stickor? Någon som har sådan och MPEG4 kompatibel?
Mvh Marita
Hejsan!
Det är sannerligen inte lätt att inte fatta särskilt mycket när det gäller datorer o tillbehör. Jag letade efter Pinnacle nanostick på netonet, men jag hittar inte det som ni pratar om. Är det olika i Sverige o Norge eller heter produkten olika?
Tacksam för hjälp!
Hälsningar Ylwa
Hej och tack för fina tips!
Beställde 1 st PINNACLE PCTV NANOSTICK från DustinHome http://www.dustinhome.se/pd_5010140105.aspx på onsdag och fick leveransen på torsdag! Vilken bra service.
Nu har jag installerat och provkört enbart med den medföljande antennen. Eftersom det är dålig mottagning här så hade jag inte räknat med att få in någon kanal men fick in 6 st. Det lovar gott.
Men det kom upp en varningstext för varje kanal och bilden hade kraftiga störningar. Så här löd texten:
"Din dators prestanda är för tillfället inte tillräcklig för att avkoda denna kanal utan störningar.
Vänligen kontrollera dina ströminställningar då ditt systems maxhastighet är 2192 MHz men den kör just nu på 1183 MHz".
Har sökt på i datorn på prestanda och underhåll, på Comapaq och på Intel men har inte sett om det går att åtgärda den låga prestandan på CPU. Är det någon som vet vad som bör göras?
Sven-Åke
Hej, du kan nog välja olika prestanda alternativ, eller så kör du den på batteri och att den då väljer sämre prestanda för att spara batteri.
Hej, har hört om något som heter Slingbox, med denna apparat som kostar mellan 2000 till 3000 kr så kan man koppla in den i de apparater man har hemma, ex boxer och satellitmottagaren och sen kan man om man är uppkopplad via nätet ta emot alla kanaler via Slingboxen till sin dator i hela världen.
Uppkopplingen kostar inget annat än den avgift du eventuellt måste betala på campingen.
Fungerar detta så kan man ju glömma alla drömmar om en dyr satellitmottagare på taket som kostar 20 00 till 30 000:- kr
Finns det någon som har erfarenhet av Slingboxen??
Det finns boxar att ställa hemma, dessa streamar sedan dina kanaler till din dator. Krav... du måste har ett stabilt internet typ ICE.net. (du byter kanal med datorn i husbilen som i sin tur skickar kanalbytet till ditt hem.)