• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv-mottagare för laptop

F

F.d. 5817

Guest
Sv: Tv-mottagare för laptop

Om inte så är det bara att återkomma i tråden.
 
F

F.d. 29862

Guest
Sv: Tv-mottagare för laptop

Har köpt en "tvmottagare" för 500:- på Kjells tekniska magasin gjort vad jag tror allt-inte tusan fungerar det??!!
Får en upplysning att min dator inte är stark nog??? Har kollat hemma mot vår kabelTV till antennintaget - samma resultat. radiokanaler kommer in men inte hörs det något..
Mvh Idiot på dator mm
Lach
 

Bengt o Inga-Lill

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2483
Medlemskap
2024
Sv: Tv-mottagare för laptop

Har köpt en "tvmottagare" för 500:- på Kjells tekniska magasin gjort vad jag tror allt-inte tusan fungerar det??!!
Får en upplysning att min dator inte är stark nog??? Har kollat hemma mot vår kabelTV till antennintaget - samma resultat. radiokanaler kommer in men inte hörs det något..
Mvh Idiot på dator mm
Lach

Köpte en "tv-mottagare" på JULA för 399:- art.nr 928-035 + en adapter 928-036.
Har en LG 405 laptop och det är ingen värsting.
Kan vara lite svårt att få bild när det är ogynnsamma förhållanden.
Annars fungerar den oklanderligt på alla "fria" kanaler.
Kan rekommenderas, faktiskt.
MVH
HBK 2483 Bengt
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Tv-mottagare för laptop

Är säkert så att TV-signalen är för svag för den medföljande antennen. Fungerar nog bara nära TV-sändaren. Signalen från kabel-TV-systemet är redan analog så det fungerar inte av den anledningen.

Hälsningar
Birger
 

miamaja

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Solna
HBK-Nr
20439
Medlemskap
2024
Sv: Tv-mottagare för laptop

Har köpt en "tvmottagare" för 500:- på Kjells tekniska magasin gjort vad jag tror allt-inte tusan fungerar det??!!
Får en upplysning att min dator inte är stark nog??? Har kollat hemma mot vår kabelTV till antennintaget - samma resultat. radiokanaler kommer in men inte hörs det något..
Mvh Idiot på dator mm
Lach

Hej

Jag köpte oxå en lite USB-pryl för att kunna se TV i bärbara... Strul och ingen signal när jag kopplade in husbilens antenn, med den lilla som följde med fick jag signal, om än dålig sådan.
MEN.... sen kom sambon på att när vi köpte bilen i mars, så monterades digitalantenn, och säljaren pekade på vilket uttag som antennsladden skulle kopplas till.
Och det var INTE det uttaget jag provat o provat med, det som ser ut som ett vanligt TV-uttag. utan det skulle va det andra uttaget, som har gängor och ett litet litet nålshål i mitten.
När jag köpte en adapter som passade mellan det uttaget och antennsladden, då funkade det KALAS med USB-prylen och husbilens antenn :)

Kan ju va så enkelt för dig oxå.... det uttaget var märkt med satelit har jag för mig, därför jag trode det var fel.

/ Maria
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Tv-mottagare för laptop

Kan det vara så att det "gammaldax" uttaget är för analog TV och satellit-uttaget är för digital TV?
SVT sänder bara digital TV numera - box (USB-prylen) behövs för mottagning.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Tv-mottagare för laptop

Riviera

kan du utveckla det där med att jorda antennen.

Gurra
 

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: Tv-mottagare för laptop

Jag ställde magnetfoten på värmeelementet, och på altanen på stengolvet, i bilen får jag väl använda ett jordspett har inte provat än.

reviera
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tv-mottagare för laptop

Jag satte magnetfoten i plåten vid förarfönstret för att få jordplan. Det är svårt att finna plats i bodelen som ju mest består av plast och ev. aluminium.
 
Senast ändrad:

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: Tv-mottagare för laptop

På sjuttitalet skulla alla ha en gummistropp hängande under bilen, man påstod att den motvärkade statisk elektrisitet, inte vet jag.
Kanske vore det nåt för bättre mottagning i husbilen.

Reviera
 
Toppen